Even voorstellen

Hallo beste forumleden,

Na enkele maanden alleen lurken nu toch maar eens lid geworden. Horloges, en dan met name de techniek er van hebben al langere tijd mijn (man van 53) belangstelling, en ik kan vaak erg genieten van al het moois wat hier getoond wordt en de interessante discussies.

Sinds ik mijn eerste Seiko kinetic als cadeau van mijn vrouw kreeg in '97 (rechts op de foto) heb ik een voorliefde voor dit merk en type. Op enig moment vond ik op eBay een soortgelijk exemplaar waarvan de kast en band nog als nieuw waren, maar met afgebroken kroon en defect loopwerk. Omdat de locale juwelier geen nieuw loopwerk meer kon leveren de stoute schoenen aangetrokken en bij Flume een van de laatste loopwerken aangeschaft, een nieuwe kroon en wat gereedschap. (Helaas wel met witte datumschijf). De kast een ultrasoon badje gegeven, en ik heb een vintage kloon van mijn horloge die er uitziet als nieuw!

De Poljot Buran heb ik aangeschaft omdat ik vind dat er ook ten minste één mechanisch horloge in de verzameling thuis hoort, en dit een betaalbaar exemplaar was waarvan de uitstraling me aansprak (al twijfel ik over de echtheid, maar dat is een ander topic).

De Seiko SKA 783P1 gebruik ik als dagelijks ‘werkpaard’.

En sinds gister de trotse eigenaar van een gereviseerde bulova accutron spaceview die ik voor een schappelijke prijs op Catawiki op de kop tikte. De details van het loopwerk en de glijdende secondenwijzer blijven nog wel een tijdje een genot om naar te kijken. Met mijn niet al te brede pols misstaat het niet. Alleen heeft het horloge de neiging wat naar de bovenkant van de pols te kruipen, misschien heeft hier iemand een tip hoe dit te voorkomen is, misschien een ander bandje?

!
IMG_20220618_121327539|666x500

Gegroet,
Gerard.

31 likes

Welkom…:+1:

Welkom op HF!

welkom ! :slight_smile:

Welkom bij de club Gerard.
Mooi verzameling tot nu toe. :+1:

Welkom op HF, Gerard! Prima verzameling! Nog plannen/wensen op horlogegebied?

1 like

Dank je TagEd, (en alle anderen voor het welkom!),

Qua behoefte aan uitbreiding van de verzameling ben ik (hoop ik?) met de spaceview voorlopig wel even verzadigd.
Later misschien een keer een Seiko met spring Drive, een mooie hybride techniek die me erg aanspreekt. De GS’en vindt ik ook meestal er mooi om te zien.

Qua skill’s zou ik graag wat meer kunnen op het gebied van reparatie en servicen van horloges. Ik heb nog een paar oude defecte veerhorloges liggen die ik graag zelf zou kunnen repareren. Misschien kan iemand op het forum me op het juiste spoor zetten. Een cursus of workshop lijkt me geweldig te doen. Tot nu toe moet ik het doen met YT, en dat is niet zo effectief.

1 like

Welkom Gerard! Leuk setje heb je. Zoek even naar de Vinwat clinic hier op het forum. Daar krijg je de beginselen van het horloge maken onder de knie. Ik zit in dezelfde fase en wil ook meer gaan doen met de hobby :smile:

1 like

Welkom

welkom-home

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom, Gerard en nog veel plezier op ons mooie forum.

Gerard, welkom op HF!

Van harte welkom Gerard ! :+1:

Welkom Gerard! Veel plezier hier

Welkom !

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom op HF Gerard

Welkom

Hartstikke echt.

1 like