Even voorstellen

Hoi allemaal,
Ik heb al wat reacties geplaatst maar naar voorbeeld van anderen lijkt het me wel leuk om me even voor te stellen.

Ik heb altijd al wat met horloges gehad, maar puur op uiterlijk, zonder me echt te verdieping in het verhaal achter een horloge en de techniek.

Sinds enkele maanden ben ik veel gaan lezen en kijken, wat tot mijn eerste “serieuze” aankoop leidde, een Orient Kanno. Dat ie een tikje asociaal was qua formaat (44mm) en een lekker cleane ring had, tezamen met de kleur (groen, maar met weinig licht neigt het naar zwart) sprak/spreekt mij enorm aan.

Wat betreft uiterlijk: ik houd van minimalisme. Ook heb ik iets met Sovjet design (niet alleen met horloges maar in het algemeen). Ook vind ik het mooi als een horloge kracht uitstraalt. Vaak gaat dit gepaard met de geschiedenis. Mijn interesse ligt momenteel bij militair geinspireerde horloges, zoals veldhorloges (Bulova Hack), de Britse G10 (is dat een veldhorloge?), een mooie Vostok, en Duitse vliegers, zowel A als B Uhren weten mij te bekoren. Met de wat nettere horloges (dress watches) heb ik minder. Via het lezen over NATO banden en het aanschaffen hiervan ben ik bij het forum terecht gekomen.

Wat ik ook leuk vind aan het forum is dat je gewoon eindeloos naar horloges kan kijken en nieuwe modellen en merken ontdekt, ik mag hier graag scrollen!

39 likes

Welkom op deze warme zonnige zondag !

1 like

Welkom Tom … op het HF .

1 like

welcome home

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op HF, Tom! Ben zelf gek op duikers en dan vooral van TAG Heuer, Squale of Seiko. En zo hebben we allemaal onze eigen, specifieke fetisj!:wink: Maar ben benieuwd naar je huidige collectie en vooral een foto hiervan!:camera_flash:

1 like

Welkom Tom!

1 like

Welkom, zo te lezen heb je je draai al enigszins gevonden :+1:t2:

1 like

Welkom. Ja, je kunt hier uren doorbrengen.

1 like

Dit is wat ik nu heb verzameld over de afgelopen 8 jaar (vanaf mijn 20e), de Casio, Timex en Orient zijn met kennis van zaken gekocht. De Casio en Timex gebruik ik met sporten, fietsen, buitenactiviteiten. De CCCP zonder wijzers vind ik nogsteeds heel tof en was mijn eerste zonder batterij. De Gshock maakte dat ik horloges begon te dragen, ik deed toen veel steiger- en podiumbouw werk. Het Breed horloge met de leren band vind ik ook nogsteeds erg mooi om te zien. Op de Ice Watch heb ik leren batterijen vervangen.

5 likes

Hoi Tom,

Leuk dat je lid bent geworden van het enige échte Horlogeforum in de hele wereld! Van harte welkom hier! :slightly_smiling_face:

Het begin van jouw collectie is reeds gelegd, zie ik op de foto. Ik wens je heel veel plezier toe hier en ik wens je ook nog heel veel mooie horloges toe! :ok_hand: :grinning:

1 like

Dankjewel voor het jezelf voorstellen! ( Moet ik ook nog doen🤔) Herkenbaar dat je zo ineens belangstelling voor horloges ontwikkelt! Veel plezier hier!

1 like

Kijk, lekker bezig en leuk,die Casio Duro op nato en die Orient!:+1:

1 like

Welkom hier!

Oh jazeker wel. CWC verkoopt ze ook nog. Zelf ben ik meer van de Smiths, maar toch:

Overigens, geen reden om een Duiker niet als militair te zien. De eerste duikhorloges ooit, de Fifty Fathoms van Blancpain, zijn tot stand gekomen in samenwerking met Franse militaire duikers onder leiding van ome Bob Maloubier.

Je zou dus kunnen poneren dat het duikhorloge zoals we het kennen een militaire uitvinding is, bijna in dezelfde trant als de RLM Fliegers, de RAF Pilots en inderdaad heel veel veldhorloges.

Zelfs Deckwatches zijn een soort oer-militaire horloges, neem bijvoorbeeld de Hamilton Navy Pioneer die gemodelleerd zijn naar een marine chronometer die aan de Amerikaanse marine geleverd werd tijdens WWII. Daarmee zou je kunnen suggereren dat de IWC Portugieser, net als alle deckwatches, eigenlijk ook een militair horloge is.

Levensgevaarlijk voor de portemonnee en je tijd. Ik zeg: Niet doen. :wink:

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom amigo!!

1 like

Welkom, Tom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom op HF Tom en veel plezier hier gewenst!

Op de foto een Molnija, mijn enige Russische horloge. Deze Molnija is in de (vroege) Sovjet tijd ontworpen, de wijzerplaat is later aangepast met het opschrift “Made in Russia”.

2 likes

Tom welkom op HF. Geniet van je horloges en het lezen en delen hier

1 like