Welkom Thomas op dit leuke forum, leuke collectie heb je, alleen die bandjes vind ik niet staan maar dat is mijn persoonlijke smaak. Onder een maatpak zou ik zeker niet die Sinn of de Omega nemen. Een mooi zwart leren bandje op de Nomos en je bent klaar en een stuk goedkoper uit Of wat @Fate_Amenable_To_Change voorstelt zijn ook goede opties, op die seamaster op staal na dan. Moet tenslotte wel iets uitstralen onder een maatpak .
Ik weet natuurlijk niet hoe stevig je polsen zijn maar 47 mm onder een maatpak? 42/43 mm past netjes om welke pols dan ook, nou ja geen kinderpolsjes.
Onder een jasje zou de Railmaster goed kunnen, maar je hebt natuurlijk gelijk, wel op leder. Ik ging er blind vanuit dat de goede man een Bergeonnetje bij zou kopen voor het wisselen.
Zijn we het uiteindelijk weer helemaal eens met elkaar, wel een blauw bandje op die Railmaster Nog wel even uitleggen wat een Bergeonnetje is in jou woorden natuurlijk en geen Ali setje kopen!
Welkom op HF! Ik zou in jouw geval gaan voor een TAG Heuer Carrera Calibre 5, in 41mm (dus de day-/dateversie). Heel beschaafd horloge, maar ook weer niet te dressy. Dus hij kan in iedere situatie. Zelfs 100m WR! Dit horloge valt niet klein, door de lugvorm en relatief grote wijzerplaat. Dus ik verwacht dat ie ook om de grotere pols heel goed kan. Gewoon een keer proberen. Pro-tip: Koop 'm op staal, met een lederen band erbij. Dan kun je lekker switchen. Later een originele stalen band los kopen is duur.