Zo, lang genoeg mee gelezen en genoten van de plaatjes het is tijd om mij even voor te stellen.
Ik ben Thomas, 33j en afkomstig uit Brugge.
Het virus is mij een beetje overgedragen door mijn oudere broer (ook actief hier op het forum). Vond het in het begin een bizar dure hobby, vooral voor iets wat je gsm ook kan… de tijd zeggen.
Maar eens ik “echte” horloges in mijn handen kreeg en de techniek erachter beter begon te begrijpen was ik helemaal gebeten.
Een tiental jaar geleden had mijn familie samen gelegd om mij een horloge te kopen, een verrassing! Het werd een Steinhart Nav. B-Chrono 47mm, daar dat mijn favoriet de IWC big pilot was.
Ik was er helemaal weg van, vooral van het mechanisme dat ik zo goed kon zien.
Verder is het lang stil gebleven tot ik een aantal jaar geleden op het forum een Seiko SBDC029 kocht. Prachtig horloge maar met zijn 43mm, iets te klein naar mijn gevoel.
Deze is snel terug vertrokken en er is een Oris Aquis small second date 46mm in de plaats gekomen. Wat draagt dit horloge heerlijk!
Om mijn vrouwtje haar 30e verjaardag te vieren hebben we een Nomos Orion 321 gehaald. Was een heel leuke en leerrijke ervaring, de zoektocht en naar een AD gaan, passen, bestellen en dan afwachten tot het bericht komt … hij ligt klaar.
Ben op een punt gekomen dat ik mijn bescheiden collectie zou willen uitbreiden. Het zou een horloge moeten worden dat mooi onder een maatpak past.
Er zijn zo veel mooie modellen, het moeilijkste vind ik de afmeting. Ik heb een iets stevigere pols en vind horloges al snel “klein”.
Mijn budget is niet te groot, mijn voorlopige favorieten zijn;
-
Sinn 103 ST SA
-
Omega speedmaster broad arrow
-
…
Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie mening en advies.
Mvg Thomas