Even voorstellen

Zo, lang genoeg mee gelezen en genoten van de plaatjes het is tijd om mij even voor te stellen.

Ik ben Thomas, 33j en afkomstig uit Brugge.
Het virus is mij een beetje overgedragen door mijn oudere broer (ook actief hier op het forum). Vond het in het begin een bizar dure hobby, vooral voor iets wat je gsm ook kan… de tijd zeggen.
Maar eens ik “echte” horloges in mijn handen kreeg en de techniek erachter beter begon te begrijpen was ik helemaal gebeten.
Een tiental jaar geleden had mijn familie samen gelegd om mij een horloge te kopen, een verrassing! Het werd een Steinhart Nav. B-Chrono 47mm, daar dat mijn favoriet de IWC big pilot was.
Ik was er helemaal weg van, vooral van het mechanisme dat ik zo goed kon zien.

Verder is het lang stil gebleven tot ik een aantal jaar geleden op het forum een Seiko SBDC029 kocht. Prachtig horloge maar met zijn 43mm, iets te klein naar mijn gevoel.

Deze is snel terug vertrokken en er is een Oris Aquis small second date 46mm in de plaats gekomen. Wat draagt dit horloge heerlijk!

Om mijn vrouwtje haar 30e verjaardag te vieren hebben we een Nomos Orion 321 gehaald. Was een heel leuke en leerrijke ervaring, de zoektocht en naar een AD gaan, passen, bestellen en dan afwachten tot het bericht komt … hij ligt klaar.

Ben op een punt gekomen dat ik mijn bescheiden collectie zou willen uitbreiden. Het zou een horloge moeten worden dat mooi onder een maatpak past.
Er zijn zo veel mooie modellen, het moeilijkste vind ik de afmeting. Ik heb een iets stevigere pols en vind horloges al snel “klein”.

Mijn budget is niet te groot, mijn voorlopige favorieten zijn;

1. Sinn 103 ST SA

2. Omega speedmaster broad arrow

Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie mening en advies.

Mvg Thomas

45 likes

Welkom! Mooi begin van een collectie!

Welkom hier!

Welkom…:+1:

Welkom bij de club Thomas.

Welkom!

Hulde! Eindelijk eens iemand die niet woonachtig en werkzaam is. Die rare affectaties van die knotsgekke hollanders ben ik al zo lang beu dat de tranen van blijdschap bijna over m’n wangen biggelen wanneer iemand gewoon ergens woont, maar afkomstig is ook dikke prima.

Als zij langer is dan 1m35 krijg je hier weer minpuntjes voor, dat spijt me. Maar goed, op neutrale voet verder.

Ik verzeker je dat dat naar alle waarschijnlijkheid onterecht is. Maar goed, voortschrijdend inzicht kan nog aan de horizon opdoemen.

Kolere, dat zijn mooie keuzes. :+1: Maar die zijn toch helemaal niet zo groot? 41 respectievelijk 42mm is een prima maat. Ik verwachtte bijna dat je met 47mm PAMs aan ging komen of zo.

Evengoed, het zijn geen horloges die

passen. Sorry. Het zijn allebei sportieve chronografen, waarbij de Speedmaster Broad Arrow nog het minst bonkig is van die twee. Eerlijk gezegd is het sportiefste waar je mee weg komt onder een pak, in mijn optiek, dit:

Wel met zwarte band, want gentlemen avoid brown to town.

Waar een normaal heerschap een dresswatch tussen de 35 en 39mm zou moeten dragen zie ik voor mannen met een steviger pols horloges van 38 tot 42mm als gepast.

Je wilt geen bezels. Je wilt zelfs eigenlijk geen lume. Sterker nog, van Omega wil je eigenlijk een DeVille Tresor in donkerblauw van 40mm groot:

Maar als je dat te klassiek vindt, zijn er naast de AquaTerra deze opties ook nog:

De Railmaster. Iets speelser dan de AquaTerra met de denim wijzerplaat, en op leer goed voor casual chic te gebruiken. Maar eigenlijk is dit gewoon beter:

Ik zou de Constellation in 39,5mm als het perfecte go anywhere, do anything horloge willen beschouwen. Het heeft lume, is toch gedistingeerd, is horologisch relevant, 100m waterdicht en heeft een onderscheidend uurwerk.

Voor wie nu denkt, “hee, hij negeert Sinn”… Dat is correct. Ik wil het woord Sinn helemaal niet horen bij “maatpak”.

6 likes

Welkom!

Welkom! Succes met je zoektocht, genoeg inspiratie hier :grin:

Welkom :+1:

Welkom op ons mooie forum.

1 like

Van harte welkom, Thomas!

:wave:

Prachtige horloges :heart_eyes:

Nomos heeft toch ook wel wat grotere diameters in de collectie?

Ik ben groot fan van mij Omega Seamaster Aqua Terra; alleskunner zowel sportief als onder een pak, geweldig uurwerk, en het is een Omega :heart_eyes:

Welkom op HF Thomas en veel plezier hier gewenst!

Welkom op HF Thomas. Veel plezier hier en met de (dure) hobby :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands talige Horlogeforum met Internationale allure. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Thomas op dit forum ! Advisering is een van die mooie facetten van dit forum :een goed voorbeeld zie je hier boven :+1: van @Fate_Amenable_To_Change veel plezier op het forum !

1 like

Welkom en mooie horloges heb je

Welkom Thomas!
Leuke collectie heb je al.
Geniet van je tijd hier op het forum! :raised_hands:t2:

Welkom hier.

Welkom ,mooie collectie al :+1: