Beste mede-horlogeliefhebbers,
Na een aantal maanden lid te zijn te zijn geweest en verschillende topics te hebben doorgespit, leek het mij passend om mezelf kort te introduceren. Ik ben Kevin, een student IT-recht uit het noorden van het land. De passie voor horloges is een relatief recente voor mij. Drie jaar geleden pas, kocht ik mijn eerste ‘serieuze’ horloge, een Frederique Constant dress watch; trots als een pauw was ik, maar ook naïef, denkende dat dit het enige horloge was dat ik zou aanschaffen binnen de voorzienbare toekomst.
Nu, enkele jaren en meerdere horloges later, ben ik tot het inzicht gekomen dat ik ten prooi moet zijn gevallen aan hetgeen in de volksmond ‘flipperen’ wordt genoemd. Ik ben benieuwd: denken jullie dat dit in de aard van het beestje ligt besloten, of dat er op enig moment in het leven van de horlogeliefhebber een stabilisatie plaatsvindt in de collectie?
Ik heb inmiddels meerdere stukken zien komen en gaan van onder andere Oriënt, Tissot, Tudor en Omega. Ze hebben allemaal gemeen dat het ontwerp mij erg aansprak. Ik hecht veel waarde en esthetiek, en techniek is voor mij van ondergeschikte waarde, ook al kan ik technisch superieure en hoogwaardig afgewerkte uurwerken zeker waarderen. Deze schoonheid leg ik graag vast, ook omdat fotografie een van mijn andere hobby’s is.
Met inachtneming van het adagium ‘foto’s of het is niet gebeurd’, hierbij nog enkele foto’s van horloges die ik tot nu toe in mijn collectie heb (gehad).
Fijne avond!