Even voorstellen.

Hallo horloge liefhebbers,

ik ben nieuw op dit forum maar heb het wel al regelmatig bezocht. Mijn naam is William en ben al mijn leven lang verzot op horloges. Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk maar draag wat ik op dat moment leuk vind. Helaas heb ik vrij smalle polsen en voor mij is dan ook 38mm de maximale maat, groter vind ik niet mooi staan. Dat beperkt me wel enorm in keus. Als ik uitgekeken ben op een bepaald horloge (of wat anders leuker vind) dan verkoop of ruil ik het.

Momenteel heb ik een Rolex Oyster Quartz 17014, een Zenith Elite Port Royal, een Grand Seiko SBGX063 en een Omega Seamaster 300M mid size automatic. Hoewel het “maar” een quartz horloge is draag ik de Grand Seiko nog met het meeste plezier. Precies de goede maat en gewicht, mooie elegante lijnen en erg precies. Ik vind hem veel prettiger dragen dan de Rolex die toch wel wat meer gekost heeft.

41 likes

Welkom. Mooie collectie heb je. Niks mis met quartz, hoor.
Misschien zou je wat foto’s van je horloges kunnen plaatsen?

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Bedankt. Ook ikzelf denk dat er niks mis is met quartz maar krijg vaak nogal negatieve reacties van kenners wanneer ik mijn Rolex draag. En ik kan het ergens ook nog wel begrijpen. Het vakmanschap wat nodig is om een mechanisch horloge te fabriceren fascineert mij enorm terwijl het maken van een quartz horloge mij beduidend minder gecompliceerd lijkt. Maar om te dragen maakt mechanisch of quartz weinig verschil en ik koop mijn horloges om te dragen en niet als handelsobject of investering. Ik zal binnenkort een paar foto’s plaatsen.

1 like

Vriendelijk bedankt!

1 like

Welkom, ben wel benieuwd naar de plaatjes bij het verhaal :innocent:

Oh en

Die iets vinden over

Hebben vast nog nooit een

En een

Met macrolens/microscoop/filmpjes hiervan op Youtube bekeken :rofl:

Welkom! Quartz is chill

Welkom op HF, William! Klinkt als een prima verzameling! Maareh, wij zijn hier gek op foto’s! Dus kom maar op! :grin:

Welkom William! Ben wel benieuwd naar de foto’s :grin:

Bedankt! Ik weet helaas (nog) niet hoe ik de foto’s kan plaatsen!

Welkom bij de club :+1:
Mooie horloges als ik het zo hoor

Bij een nieuw bericht het pijltje omhoog :arrow_up_small: kiezen

William, welkom op HF!

Ging niet helemaal goed geloof ik, ik zie alleen de Omega :confounded:

Welkom!

Eens!

1 like

Je kan twee foto’s per bericht dus even verdelen over meerdere berichten :slightly_smiling_face:

Mooie Seamaster trouwens!

1 like

9 likes

Welkom…:+1:

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom, mooie collectie heb je al zeg!
Veel lees plezier hier :wink: