Even voorstellen

Hey allen,

Na geruime tijd mee te lezen op dit forum wordt het eens tijd om ook bij te gaan dragen :)! Allereerst wil ik mij graag aan jullie voorstellen. Ik ben Jasper, inmiddels 34 en zoals velen hier ook een grote passie voor horloges. Nu ik dit schrijf komt bij mij ook de vraag op waar komt deze nu eigenlijk vandaan? Om deze vraag te beantwoorden kijk ik toch naar mijn opa die altijd met veel passie over horloges sprak en mij ook zijn twee zakhorloges naliet.

Het eerste Omega zakhorloge blijf ik altijd fascinerend vinden mede vanwege de foute historie die hieraan verbonden is. Gouden kettingen van o.a. zakhorloges werden door Duitse burgers tijdens de 1e WO ingeleverd bij het leger, om zodoende de oorlog mede te financieren. In ruil daarvoor kreeg men deze ketting retour, daarop staat de tekst “Gold zur wehr eisen zur ehr” oftewel “Goud naar het leger en staal als eer”. Voor alle duidelijkheid dit is een keuze geweest waar ik mijzelf niet mee identificeer dan wel zelf achter sta.

Het tweede zakhorloge kan ik ook uren naar kijken. Merk is onbekend maar loopt nog en zelfs de belfuncties werken nog! De tekst op de achter kant is “Medaille Dór Chronograph Repetition a Kwarts (?) Thourne 1899 Exposition collective”

En daarmee is de hobby officieel van start :P. Er is heel veel door mijn handen heen gegaan. Maar naarmate er financieel meer ruimte is gekomen nam de passie ook steeds serieuzere vormen aan. Tot spijt van mijn vrouw. Toch moet ik naar haar vader kijken als we spreken over de katalysator van deze hobby. Hij gaf mij voor onze trouwdag mijn eerste automaat, de rest is geschiedenis.

Het horloge is een Oris Williams op rubber. Terugkijkend misschien niet direct mijn eerste keuze maar de connectie met dit horloge is enorm. Daarom zal deze ook nooit uit mijn collectie verdwijnen. Dat vind ik tevens het mooie aan deze hobby, het verhaal achter het horloge.

Vanaf kinds af aan heb ik altijd al een zwak voor duikers (vooral de Sub of alles wat daarop leek). De keuze viel op de Oris Aquis Date (43.5mm). Je kunt wel zeggen dat dit een impuls aankoop is geweest en het beter was geweest als ik eerder was uitgekomen bij dit forum en al jullie kennis! Het horloge is voor mij te groot, al na een dag zat de twijfel in het hoofd. En ik kom er maar niet vanaf. Het horloge draag ik dus amper terwijl ik het weldegelijk op afstand of bij een ander er mooi vind uitzien. Maar ook ergens in het achterhoofd spookt de stem “Dit is een horloge om de aankoop van je echte droom uit te stellen :)”.

En toen kwamen jullie op mijn pad en je kunt wel zeggen dat mijn passie voor horloges verre van gekoesterd was. Dat deed mij ook doen kijken naar andere merken dan the usual. Wat een avontuur! Met de Rolex wachtlijsten ben ik bekend ook met de nee daar kan je niet op komen. Helaas… Dus de Sub of GMT moet nog even wachten. Maar in dit avontuur en het vele passen bij S&C kwam iets anders op mijn pad. De Omega Speedmaster Professional. Ik was verkocht, mede omdat het zakhorloge van mijn opa ook een Omega was en natuurlijk wat een prachtig horloge + verhaal erachter! Nog flink zitten dubben tussen je weet wel Hesalite of Saphire maar uiteindelijk de knoop doorgehakt! Met veel trots:

Tsja en wat nu verder. Ik moet zeggen ik ben super dankbaar met wat ik heb. Maar ergens knaagt het nog. De Oris Aquis gaat er helaas toch uit omdat ik deze niet draag. Maar wie neemt zijn plek in… Wordt het de Sub of de GMT. Zodra de BB Pro weer op voorraad is ga ik toch even passen maar ik verwacht dat ik toch weer de stem zal horen dat het een potentiële aankoop is om de echte droom te doen rusten. Wordt dus vervolgd!!

Voor nu veel dank aan jullie allen! Ik lees met veel plezier de post en aanschouw de mooie wrist shots. Daar moet hier thuis nog even op geoefend worden. Maar vooral leuk om deel te nemen aan dit mooie forum!!!

Gr,
Jasper

63 likes

Van harte welkom hier!

Welkom bij de club Jasper :+1:

Welkom…:+1:

Je hebt je horloge-pad mooi omschreven. En dan te bedenken dat dit nog maar het begin van de route is. Welkom Jasper :+1:

Welkom bij de club Jasper.

Welkom hier bij HF !

Welkom Jasper :facepunch:

Welkom op ons mooie forum.

1 like

Welkom Jasper ! Een mooie introductie laat een fijne collectie :ok_hand:zien ,succes en veel plezier verder !

Welkom! Mooi die zak horloges. Veel plezier met lezen hier.

Welkom en nog meer plezier hier :ok_hand:t2:

Welkom, Jasper en nog veel plezier op ons mooie forum.

Mooie introductie welkom!

Welkom :partying_face: leuke zakhorloges en dito verhaal :+1:

Hoi, welkom

afbeelding

Welkom !

Welkom Jasper!! Mooi stukje geschiedenis in handen in de vorm van de zakhorloges.

Heel herkenbaar ook het aanschaffen van een horloge in de hoop dat honger gestild wordt. Dat duurt vaak niet zo lang :joy:.

Inmiddels al een mooie collectie, waarbij dit forum je alleen nog maar hongeriger gaat maken om die uit te breiden.

Veel plezier!

Jasper, welkom op HF!