Hallo mede horloge liefhebbers, mijn naam is Josa, 50 jaar en sinds enige weken druk bezig met het aanleggen van een horloge collectie. Na verschillende aankopen, staan een paar alweer in de verkoop. Ik leer snel de ins en outs in het horloge wereldje, maar zie hier ook veel nuttige opmerkingen voorbij komen! 20-30% korting op een nieuwe Breitling bijvoorbeeld spreekt mij wel aan. Dit moet ik verder onderzoeken, maar uit de opmerkingen kan ik wel opmaken waar ik een voorstel zou kunnen droppen. Een andere vraag waar jullie allemaal vrees ik mee zitten… wanneer is het genoeg?? je kan maar een horloge tegelijk dragen, hebt mss 2 of 3 favorieten, dus een bakkie van 6 of meer horloges is al snel teveel wil ik het niet noemen, maar wel zonde om zoveel moois ongebruikt te laten liggen…. Tot slot gaat mijn interesse nu uit naar de Breitling Avenger 2 GMT White Dial, iemand hier ervaringen mee? Alvast bedankt
Welkom Josa.
Het is nooit genoeg.
Hi Josa, welkom in ons midden!
oplossing: regelmatig wisselen
welkom trouwens
Welkom!
Welkom op HF Josa en veel plezier hier gewenst!
Welkom op het forum en veel plezier.
Trouwens, je weet zelf wel wanneer het genoeg is!
Welkom hier bij HF !
Wat is genoeg?
Je hoeft niet alles te dragen.
Af en toe naar kijken is ook leuk.
Welkom hier op het forum!
Veel lees plezier
Welkom, Josa! Op HF is veel kennis op te halen, te delen, adviezen in te winnen, etc. Maar verwacht niet dat we je heel actief gaan afremmen in je verzamelwoede
Elke van mijn 25 horloges is favoriet!
Welkom op het forum!
Welkom!
Welkom!
Dat is inderdaad de algemene tendens hier heb ik door, het is niet snel teveel!!
Welkom bij de club Josa.
Welkom Josa, het virus kruipt waar het niet gaan kan en je kan er maar beter aan toegeven
Welkom.
Laat dat nou een erg persoonlijke vraag zijn. Ik ken mensen die één horloge zoeken wat alle functies vervult, ik ken mensen die een three- of four-piece najagen, ik ken lieden die net doen alsof ze een four-piece hebben en de overige horloges als “side collection” proberen te verslijten, en ik ken gasten die 150 horloges in een vitrine hebben liggen.
Zelf heb ik er op het moment 21, dus in het midden van de uitschieters. Er zijn dan forumleden die over elkaar heen buitelen om me te vertellen dat dat teveel is, dat dat ondoordacht is, dat een “four piece een groter statement maakt” en allemaal van dat soort flauwekul, maar ik voel me er fijn mij om twee kistjes te hebben staan zodat ik een willekeurig cool horloge om kan slingeren afhankelijk van hoe m’n pet die dag staat, de gelegenheid waar ik naartoe moet of de activiteit die ik ga ondernemen.
Ik stel dan ook voor dat je gewoon zelf uitvogelt wat je lekker vind, en anderen lekker hun zalige gang laat gaan.
Prima horloges. Ik vind zelf de Chronomat erg tof:
Dat is met name omdat ik de Avenger te groot en lomp vind, want zo lang je geen 22cm polsen hebt is een 40mm horloge toch echt dikke prima. Vandaar liever de Chronomat GMT. Dat is ook de enige die ik vast heb gehad bij een AD, omdat ik simpelweg niet naar 43mm omkijk.