Hallo allemaal.
Ik ben Maurice, 47 jaar, getrouwd en woonachtig op het eiland Tholen in Zeeland.
Nu heb ik bepaalde horloges altijd wel mooi gevonden, en mijn pa was vroeger een liefhebber van Citizen. Maar zelf heb ik er nooit iets mee gedaan. Nooit echt bewust mee bezig geweest. Een horloge moest bij mij altijd meteen “pakken” maw… “liefde” op het eerste gezicht.
Op een gekregen horloge na. ( kom ik later op terug ) haalde ik mijn horloges altijd bij de Kijkshop ( voor diegene die dit nog weten. ) In 2006 kocht ik mijn eerste “merk” horloge bij een klokken/horloge winkel. Dat was een Fossil. ( zie je straks op de foto ) deze heb ik best een aantal jaartjes gedragen. En na 15 jaar verging het leren bandje, en heb ik er een leren bandje op gezet die ik nog had liggen van een andere overleden horloge.
Ik heb nog een jaar of wat een iWatch gehad, handig… maar meer ook niet, geen gevoel bij. Dus die verkocht. En toen ben ik dit jaar met een klein budget op zoek gegaan naar een automaat. ( je moet ergens beginnen ) Ik kwam uit bij Seiko SNK809. Daar had ik meteen een klik mee.
Toen kwam mijn vrouw met de mededeling dat er ergens in de lade nog een goudkleurige horloge lag.
Dus ik zoeken, en warempel… daar lag dus al ruim 22 jaar een Citizen in de lade ( die ik dus 25 jaar geleden gekregen had van mijn ouders ) vandaag de batterij laten vervangen… en hij liep weer. Het “gouden” bandje ook meteen laten vervangen door een lederen omdat het bandje niet meer sloot en te krap was.
Via diverse webssites ben ik hier terecht gekomen, en ik zie dat ik nog veel te leren heb. Ik lees de verschillende topics graag door. En ik bewonder al het moois wat hier te zien is. Zelf vind ik fieldwatches en vintage het mooist. En een soms wel een apart horloge.
Om mijn eindeloos gebabbel tot een einde te brengen heb ik nog wat foto’s.
Te beginnen met de Citizen ( oud ) en dan afsluitend met mijn mini collectie incl de vernieuwde Citizen.