Even voorstellen

Goedemorgen mede forum gebruikers.
Na al lange tijd mee te lezen op dit forum en dan eindelijk in februari een account gemaakt te hebben is het tijd om mijzelf even voor te stellen.

Ik ben Martijn en ben eigenlijk al van jongs af aan met horloges in de weer geweest.
Horloges en uurwerk interesse zit in de familie, mijn opa “verstopte” zich altijd in de schuur met een metalen kistje. Hier bleken uurwerken in te zitten waar hij dan weer uren mee bezig was.

Mijn vader had ook best wel wat horloges van Fossil tot bulova tot militaire horloges. (Hij is altijd beroeps militair geweest in het Britse leger). Deze horloges zijn nu na zijn overlijden in mijn bezit gekomen inclusief een zakhorloge van mijn opa.

Op mijn 16e kocht ik een Pulsar horloge en niet lang erna een citizen titanium horloge (deze heb ik nog). Ik vond horloges mooi maar ook niet meer dan dat. Het waren gebruiksvoorwerpen.

Hierna volgden verschillende horloges, een Breitling Croswind die veel te groot was voor mijn smalle polsjes maar dat maakte me toen niet uit. Uiteindelijk geruild tegen een Cartier Santos die ik elke dag ook naar mijn werk droeg (schilder).
Later volgde een Emile Pequignet quartz horloge dat dienst deed als mijn daily beater. Deze heb ik gelukkig nog steeds maar heeft een nieuw uurwerk nodig. Dit is iets wat ik in de toekomst zeker nog wil laten vervangen.
Maar goed, het echt waarderen van horloges kwam in 2007 toen ik in Den Haag bij Steltman binnenliep. Als door de bliksem geraakt zag ik ineens het mooie aan mechanische/automatische horloges. Ik ben toen ook naar huis gegaan met een Chopard Mille Miglia. Een fantastisch horloge waar ik jarenlang zuinig mee omgegaan ben en voornamelijk in het weekend gedragen heb.
Deze is inmiddels ingeruild op een Bb58 blue en onlangs is er een Oris bcpd bij gekomen.
Maar zoals u allen als geen ander weet kriebelt het continue.
Zou graag nog een squale of/en een Baltic aquascaphe toevoegen in de toekomst en waarschijnlijk nog wel vele meer.
Ik probeer mezelf dan ook tot kalmte te dwingen door mezelf te blijven vertellen dat ik maar 1 horloge tegelijk kan dragen. En mijn vrouw houd mij ook in de gaten. :joy:

Ik zal hier nog vele uren doorbrengen met lezen en vooral veel leren over horloges.

Met vriendelijke groet, Martijn

35 likes

Welkom op het forum Martijn!

Wij zien op het forum natuurlijk ook graag foto’s van je huidige collectie!
De BB58 is absoluut een pareltje. En nog een stalen toevoegen zeg je. Je bent vooral van de duikhorloges?

Welkom Martijn :partying_face: Aardig wat versleten in de tussentijd :wink:

Welkom op het horlogeforum.
Veel lees en kijkplezier!:watch:

Martijn, welkom op HF!

Van harte welkom Martijn!:slightly_smiling_face:

welkom-home

Welkom…:+1:

Welkom bij de club Martijn.

Welkom Martijn!
Een Squale 1521 is zeker het overwegen waard😊

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Van harte welkom!

Bedankt voor het warme welkom, hier even een fotootje van de meeste

Ben verschrikkelijk slecht in het nemen van foto’s maar gaat hier voornamelijk om een indruk :slightly_smiling_face:

7 likes

Leuke verzameling, welkom!

Welkom op het forum en veel leesplezier !

Welkom op HF, Martijn!
En met een

en bij voorkeur een 1521, koop je een super comfortabel horloge, van een leuk onafhankelijk merk, met een respectabele heritage én heb je meteen je ideale mooi weer/vakantiehorloge!
image
Mijn eerste beviel me zo goed, dat ik er nog maar twee bijkocht! :sweat_smile:
Anyway, veel plezier op het forum en met de hobby!

Van harte welkom Martijn :+1:
Mooie verzameling horloges!

Welkom op HF Martijn. Gave collectie zo :+1:t2:

Welkom!

Welkom Martijn!