Ik ben Raoul uit Enschede.
Altijd wel enigszins interesse gehad in horloges, maar door mijn andere hobby (Every Day Cary) is deze interesse de laatste tijd behoorlijk aangewakkerd en heb dan ook in korte tijd diverse horloges aangeschaft.
Ik heb nu voor mezelf besloten om me alleen te concentreren op vintage mechanische exemplaren om één en ander budgettair nog enigszins binnen de perken te houden…
Niet om flauw te doen. Maar, tenzij je zelf heel handig bent met horloges repareren en onderhouden, kan een vintagecollectie aardig kostbaar zijn. Aangezien vintage horloges heel vaak direct aanschaf, en daarna ook weer met enige regelmaat, onderhoud nodig hebben en vaak ook nog de nodige reparaties. M.a.w., als je graag voor weinig een mechanisch horloge wil, kun je beter een nieuwe of jonge Seiko 5 kopen of, voor een auto chrono, een Sugess. Nou ja, dat is wat bij mij even opkwam. Verder wens ik je uiteraard veel plezier met de hobby en op dit forum.
Dankjewel TagEd…
Totaal niet handig met betrekking tot het repareren of onderhouden van horloges,dit is voor mij next level…
Dan moet ik (desnoods) minder horloges aanschaffen om kosten voor reparatie te drukken…