Even voorstellen!

Hallo!

Na jaren in de schaduw te hebben meegelezen, wordt het nu toch echt tijd om lid te worden.
Mijn horloge reis moet eigenlijk nog echt gaan beginnen, want ik ben nog op zoek naar mijn eerste aanwinst (los van mijn trusted Garmin voor de data dan…).

Lang dacht ik dat het een Rolex Sub No Date 124060 zou moeten worden. Uiteraard lastig of niet te krijgen (bij de AD althans), wel een echte classic en kan prima dienen als enige horloge. Maar de pre-owned prijzen waren de afgelopen jaren ook stevig vergeleken met de listprijs.
Langzaam verschoof echter mijn aandacht richting de Rolex Two Tone modellen. Ik heb veel tijd besteed aan het inlezen over de Rolex 16233 met Champagne dial. Maar daarvan wilde ik dan weer graag eentje van na '95 ivm No Holes case en eigenlijk 2000 of later met een Swiss Made dial (ivm de Lume).

Heel kort heb ik nog een Rolex 16613LN overwogen, wel eentje met Rehaut. Was dat dan de perfecte combinatie van sub + two tone? Maar nu ben ik er echt uit: het moet een 116233 worden!
De combinatie Two Tone met Champagne dial en in dit geval met de bredere lugs + concealed clasp en solid (end)links doen het voor mij.

Nu nog de perfecte/correcte uitvoering zoeken die bij mij past…

Ik heb veel geleerd van alle uitgebreide discussies op dit forum en hoop er zelf ooit ook wat zinnigs aan toe te kunnen voegen. Tot die tijd, lees ik graag mee :slight_smile:

Zodra mijn eerste aankoop een feit is, zal ik die hier uiteraard met gepaste trots delen.

De groeten!

39 likes

Welkom!

Een Rolex is altijd top, ik snap je neiging naar goud/staal, dat vind ik ook erg mooi.

1 like

Welkom :champagne:

1 like

Van harte welkom :+1:
Ik kijk uit naar jouw NA!

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel lees en kijkplezier hier!!:watch:

1 like

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en succes met de zoektocht naar je toekomstige nieuwe aanwinst!
We zien de foto’s wel verschijnen :partying_face:

1 like

welkom-home

Welkom op dit forum, en ik hoop dat je wat mooie horloges vindt. :+1:

1 like

Welkom op HF! Je bent goed aan het inlezen, voorbereiden, wikken en wegen. De keuze is er, nu toewerken naar de realisatie. We gaan het volgen hier!

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom op het forum! Ik hoop dat je gauw je nieuwe aankoop met ons kan delen.

1 like

Welkom! De tip die ik je ga geven is om het horloge te kopen dat je echt wil. Ga je settelen voor iets anders dan blijft het knagen en komt die er alsnog met een aantal dure tussenstappen. Ben je uiteindelijk duurder uit dan dat je gelijk koopt wat je wil.

Succes!!

1 like

1 like

Welkom…:+1:

1 like

:wave:

1 like

Sub zonder datum is wel te krijgen, toch? M’n ouwe liep laatst ‘gewoon’ binnen bij de AD en kon ‘m zo meekrijgen…

1 like