Goedenavond allemaal. Ik lees al even mee, maar ben sinds kort lid geworden. Mijn naam is Ad, 26 jaar en al sinds kinds af aan geïnteresseerd in horloges.
Het begon ooit met een Casio horloge dat ik kreeg in de basisschool tijd en is inmiddels uitgegroeid tot een kleine verzameling en hobby. Ik hoop op deze manier bij te kunnen dragen aan dit mooie forum.
Voor wie geïnteresseerd is hieronder een overzichtje van mijn collectie:
Van links naar rechts:
- Pulsar chronograph 100M; destijds gekregen toen ik naar de middelbare school ging en jarenlang gedragen.
- Casio 100M; het dagelijkse horloge van mijn grootvader.
- Samsung Frontier S3; toch eens willen proberen een smartwatch, maar na twee keer dragen nooit meer gebruikt, zoals je kan voorstellen
- Luminox Adventurer Field
- Tag Heuer Link, Calibre 5
- Omega Seamaster Professional Chronometer (25988000); staat op dit moment te koop.
- Grand Seiko SBGS004; mijn verlovingshorloge.
- Oris Artix GT day-date; gekregen voor het slagen van de middelbare school.
Hiernaast ben ik sinds kort begonnen met het zelf opknappen/restaureren van vintage horloges (met name Omega). Met mijn achtergrond als ingenieur heb ik altijd al aan van alles gesleuteld, maar dat was qua afmetingen meestal wat groter. Nu toch aan de uurwerken begonnen, en dat bevalt (te) goed. Hieronder waar ik op dit moment mee bezig ben:
- Omega Geneve handopwinder (1030)
- Omega Seamaster automatic (1022)
- Seiko Age of Discovery quartz; mijn vaders verlovingshorloge.
- Omega Seamaster quartz (1337)
- Omega De Ville automatic TV dial
- Bulova Longchamp quartz