Even voorstellen

Hallo, Ik ben Jelle en ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik ondertussen al zo vaak diverse toppics heb gelezen. En ik al een tijdje in het bezit ben van een Omega de Ville uit ongeveer 1962 welke ik jaren geleden van mijn opa heb geërfd. Over dit horloge kan ik zelf niet zoveel informatie vinden. Misschien dat iemand van jullie iets over dit klokje kan vertellen.

30 likes

Welkom Jelle. Mooie Omega!

1 like

Welkom op het forum. Fraaie Omega :+1:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!:watch:

1 like

Jelle ,van harte welkom ! Je opa had een goede smaak ,leuk dat je hem gaat dragen :smiley:

1 like

Wat ik heb gehoord was de goede smaak aan mijn oma te danken, zij heeft het horloge samen met mijn vader (die toen nog een jochie was) voor mijn opa gekocht in Amsterdam. Met wat beredenering van mijn vader dat ik denk dat dit rond 1962 geweest moet zijn.

1 like

Welkom bij de club Jelle.

1 like

Mooie Omega, prachtig erfstuk. Draag het met zorg en plezier.

1 like

Welkom Jelle, als je met google lens gaat zoeken naar dit horloge krijg je heel veel hits.

Ik ben geen echte kenner, maar dit horloge is een vol gouden Omega, ik denk 18k, maar kan ook 14 zijn. Lijkt eerder van begin jaren 70 dan begin jaren 60. De De Ville lijn van Omega zijn de wat meer chique dressy horloges, niet sporty etc.

Misschien is het een goed idee om dit horloge een servicebeurt te laten geven. Dat kost zo rond de € 250 als er verder niets kapot is. Niet bij een Omega dealer maar bij een horlogemaker. Dealer is veel duurder. Er zijn voldoende onderdelen voor deze horloges als er wel iets vervangen moet worden. Advies om de kast niet te laten polijsten, want er gaat materiaal verloren, hij wordt toch weer dof en het horloge verliest aan waarde. Daarna kan ie weer jaren mee.

Binnen in het horloge staat een serienummer op het uurwerk. Aan de hand daarvan kun je het produktie-jaar opzoeken. In het deksel staat ook het goudgehalte vermeld.

Bij dit soort horloges moet je altijd opletten met vocht, ook koken, handen wassen, regenachtig weer etc. Veel plezier op het forum en met dit mooie horloge.

6 likes

Welkom Jelle, hele mooie Omega heb je daar!!

1 like

Welkom Jelle, mooi begin van de collectie.

1 like

Welkom op HF Jelle en veel plezier hier gewenst. Prachtige Omega DeVille van jouw opa, iets om te koesteren!

Hierbij de omschrijving van mijn gouden DeVille en een foto:

Omega DeVille Automatic Date 14 karaat goud massief 34,5 mm Calibre 565, 24 jewels jaar 1972.

5 likes

Welkom Jelle :partying_face: Koesteren die Omega. Je zult ook een goudmerkje aantreffen op de zijkant van een van de kastpootjes als het goed is.

1 like

Van harte welkom Jelle :+1:
Mooie vintage Omega!

1 like

Welkom op HF Jelle. Prachtig erfstuk. Een Omega waar je met recht zuinig op mag zijn en met trots mag dragen

1 like

Welkom, Jelle! Fraaie Omega vormt een mooi aandenken aan je opa. Heb zelf een DeVille Seamaster, een handwinder. Zal zo even terugzoeken naar een post van een mede-HF lid die de moeite waard kan zijn.

1 like

Welkom Jelle !

1 like

Komt ie: Omega Seamaster de Ville. Hier staan onder andere foto’s van de brochure uit begin jaren 60.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like