Even voorstellen

Hoi,

Ik wilde me via deze post even netjes voorstellen. Ik heb mij een tijd geleden geregistreerd en ben vanaf vandaag wat actiever geworden op de site.

Sinds de 70s, als kind toen, heb ik altijd al interesse in horloges gehad. Sindsdien ook aardig wat horloges die de revue gepasseerd hebben. Inmiddels een voorzichtige verzameling aan het aanleggen. Het is eigenlijk momenteel nog van alles wat. Nieuwe en vintage door elkaar….

De laatste is een Seiko 6138-8020, ofwel een black Panda die momenteel bij de horloge maker ligt. Werkte nog wel, maar heeft denk ik sinds 1974 geen service meer gehad. Leuk detail, de originele papieren zitten er nog bij.

Dan heb ik ook nog een vintage LCD Seiko uit 1978. Ook met originele papieren. Een van de eerste LCD horloges, en in de jaren 70 het merk / model wat Steve Jobs droeg. Zeg maar de eerste Apple watch. :wink: Helaas mag ik maar twee foto’s plaatsen, dus die houden jullie tegoef.

De eerste is een IWC pilot double chrono special limited edition (Antione de Saint Exupery). Verder nog een Breitling Crosswind racing en een Omega Planet Ocean chrono 45.5. Ook van deze laatste twee zal ik in de toekomst nog eens foto’s plaatsen. Als dat wel mag.

Enfin, ik wil graag kennis opdoen op de site en had wat vragen gesteld over horlogemakers voor o.a. De Seiko. Ik denk dat ik toch meer naar de vintage hoek neig….

31 likes

Welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom op het Forum.

1 like

Goedemiddag,

Welkom en veel plezier hier. Mooie horloges!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom !!!

1 like

Welkom. Mooie IWC! Veel plezier hier.

1 like

Welkom

1 like

Welkom op HF Peter. Mooie collectie :ok_hand:

1 like

Welkom op het HF :+1::grinning:

1 like

Welkomsmilie

1 like

welkom,
en ik kijk uit naar de andere foto’s :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom op het forum ,heel veel informatie en foto’s gaan hier rond en vragen staat hier vrij :+1:

1 like

Welkom! :partying_face: Nu ben ik wel benieuwd naar de LCD :smiley:

1 like

6 likes

4 likes

4 likes

Kijk, zo is het uiteindelijk toch ook gelukt…. Waar een wil is… :wink:

De LCD is dus nog compleet met garantie bewijs (netjes ingevuld en uiteraard matching met het horloge serie nummer) en instructie boekje en Japanse antwoordkaart. Zit een nieuw batterijtje in. Moet een keer inwendig gereinigd worden, want heeft met instellingen een beetje last van kuren (knipperen) doordat er wat vuil in de contactjes zit.

De Omega, Breitling en IWC zijn allen net geserviced, en uiteraard ook nog niet super oud. De Breitling is uit 2004 (of 2003), de Omega uit mijn hoofd uit 2014 of 2016 en de IWC is uit 2019.

4 likes

Hele strakke Seiko :+1:

Thanks. De LCD bedoel je toch? Leuk ding idd. Ziet er voor z’n leeftijd (1978) nog uitzonderlijk goed uit. Jammer dat ie wat klein voor mijn pols is….

1 like