Even voorstellen

Ook voor mij tijd om me voor te stellen aan dit forum. Ik (Roy, 47, Utrecht) ben al een paar jaar bezig de verslaving gestaag op te bouwen, en vooral de laatste twee/drie jaar behoorlijk ‘enthousiast’ geworden.

Volgens mij zijn er al verschillende fases van de verslaving die ik doorlopen heb, voornamelijk als Seikoholic. Je koopt eerst ’s wat goedkopere modehorloges (Amazon.co.uk toen de pond heel laag stond) om op gang te komen, dan 's 'n Monster (en in de loop van de tijd nog een paar, inclusief een Quartz Monster), kijkt naar BFK’s en Big Bosses, komt op allerlei horlogesites en -fora nog wat andere aparte modellen van Seiko tegen, je koopt een oranje Monster, verkoopt die, maar krijgt daar zoveel spijt van dat je er toch maar weer eentje aanschaft, terwijl je best weet dat je ‘m amper draagt (dit koop-verkoop-spijt-koop van de OM is een must voor de echte Seikoholic, als ik WUS goed begrijp), je komt er achter dat vintage Seiko’s toch niet je ding zijn, je koopt veel te veel losse Nato-, Zulu- en andere horlogebandjes die je nooit gebruikt, stuurt een paar van die Monsters (onderdelenwissel SRP315 en SRP581) en een BFK naar Rob om te laten modden, na een paar avonden stukgeslagen te hebben op sites als die van Dagaz en Yobokies, en je bedenkt op het laatst dat die klassieker SKX007 eigenlijk ook niet mag ontbreken in je verzameling van standaard duik-Seiko’s - waarom daar toch zo lang mee gewacht?

Van Seiko heb ik inmiddels de door mij meest gewilde (lees vooral ook: voor wat ik wil uitgeven) exemplaren in m’n bezit (gehad), met daarnaast een paar dwalingen op het vlak van Breil (ik wil wel ooit nog die BW0494 of BW0495 voor naast m’n BW0498), en de standaard Deep Blue Sea Ram (ik heb de gele; een zwarte Brady Sailcloth met wit stiksel staat hier trouwens perfect bij!) en Ballasts die hier overbekend zijn.

En dan wordt het tijd voor weer een volgende fase. Ik ben nog niet zo ver (heen) dat ik op een duurder segment over wil stappen (hallo MarineMaster), maar gelukkig zijn daar dan ineens de microbrands, waardoor ik de laatste tijd steeds vaker trefwoorden als ‘Helson’ (’t is dat ik net de Armida A8 heb gekocht, anders was de 42 mm brass Shark Diver wel onderweg geweest) en ‘Armida’ (of had ik toch die brass A1 42 mm moeten doen?) intik in de diverse platforms in plaats van ‘Seiko’. Dus daar gaat alvast mijn - toch al niet zo strenge - voornemen om me vooral tot één merk te beperken. Is dat ook een fase?

Minder horloges, maar wel duurdere en/of meer bijzondere, is volgens mij toch hoe het verder zal gaan, als ik hier op HF en andere WUS-achtige fora zie hoe het meestal loopt. Maar ik ben nog net niet helemaal aan dat ‘minder’ toe. :smile:

Jezelf voorstellen op HF is natuurlijk ook een stap in je ontwikkeling, en ik ben benieuwd of ik mezelf ooit op de Rikketik ga terugvinden…

Alles op een rijtje, ten tijde van schrijven:

Huidige horloges (zie https://nl.pinterest.com/roymeijer/watches-present/ voor dit in plaatjes)
Seiko SRP637K1 Prospex Tuna Monster
Seiko SRP581 Prospex Monster (dit wordt een Night Monster, icm de zwarte onderdelen van de SRP315)
Seiko SRP315 Next Generation Orange Monster (dit wordt een Dagaz-variant, met de bezel van de SRP581)
Seiko SKX781 Orange Monster
Seiko SLR001 Black Quartz Monster
Seiko SKA371 BFK
Seiko SKA369 Pepsi BFK (dit wordt een Dagaz-variant, ‘s kijken of dat werkt met een BFK)
Seiko SKA427 Black TiCN PVD BFK (2x, don’t ask…)
Seiko SKA293P2 Black Big Boss Kinetic
Seiko SKX007
Seiko SNE107P2 Solar
Seiko SNZH55
Seiko V657-0C90 (grijze wijzerplaat)
Seiko V657-0C80 (blauwe wijzerplaat)
Seiko V732-0P00 Titanium (zwarte wijzerplaat)
Seiko V732-0P00 Titanium (zilverkleurige wijzerplaat)
Seiko 7N42 0CW0
Seiko 6119-8430

Armida A8 Brass 300 m

Breil Manta 1970 BW0498
Breil Tribe TW0555

Deep Blue Sea Ram 500 Yellow Dial SRQBE

Ballast Bright Star BL-3118-01 (zwart)
Ballast Bright Star BL-3118-03 (zwart/oranje)
Ballast Trafalgar BL-3102-07

Swatch Frelon Black Irony Loomi
Fat Face Gents Stainless Steel Black Leather Strap Watch FF25851BLE
Pulsar 2001 Solar

Vroegere horloges (zie https://nl.pinterest.com/roymeijer/watches-past/ voor plaatjes)
Seiko SNE097P1 Solar
Seiko Arctura Kinetic Auto Relay 5J22-0A70
Seiko SKA289 White Big Boss Kinetic
Seiko SMA137P1 Sportura Kinetic Auto Relay
Seiko SGH117P
Seiko 5 SNK809K2
Seiko SNN233P1
Seiko SDWC61 Macchina Sportiva by Giugiaro 7T32-6H60

Breil Tribe TW0692
Breil Tribe TW0783
Breil 2519371493
Breil Manta TW0734
Breil Manta TW0785
Breil Manta TW0852

Pulsar Gents Black Chronograph Watch PF3321X1

Gul Men’s Analogue Watch-GUL122
Gul Men’s Analogue Watch-GUL126
Gul Men’s Analogue Watch-GUL127

Fat Face Gents Fashion Watch FF22037
Fat Face Gents Stainless Steel Chronograph Bracelet Watch FF25844ORE

12 likes

Je kunt je al bijna meten met de echte seikoholics hier! Volgens mij zijn er hier mensen die meer dan 50 seiko’s hebben :o veel plezier op het forum

1 like

Welkom en heel veel plezier hier. Dat is een beste horlogeverzameling. Je hebt in ieder geval niet stil gezeten. Ik heb het idee dat je interesse ietwat richting Seiko neigt :smiley:

2 likes

Welkom op het forum

1 like

Welkom hier en wat een binnenkomer .

1 like

Weesch welkom met je interessante collectie!

1 like

Welkom :clap:
Dat is al een flinke verzameling .

Pieter.

1 like

Mooi verhaal en mooie forse verzameling :wink:

1 like

Welkom op HF! What took you so long? :wink: Ja, wat moet ik zeggen, respectabele verzameling!

1 like

Ja, lichte neiging naar Seiko, ook een poging tot in toom houden van m’n aankoopgedrag, zo veel keuze anders… :smile:

Mijn beste,

Van harte welkom bij het Horlogeforum!!
En als ik zo jou collectie zie, dan ben je hier duidelijk op het goede adres!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Welkom, geweldig zo’n collectie,

1 like

Welkom op het forum, je hebt een mooie collectie!

1 like

Hallo Roy, leuke binnenkomer en mooie collectie! Welkom op dit forum!

1 like

Welkom Roy

1 like