Even voorstellen

Hoi allemaal. Al een tijdje (account-loos) lurk ik het forum mee op de nieuwst NA’s en wat draag je vandaag topics. Tijd dus om mij voor te stellen, mijn naam is Bob en hou al een geruime tijd van horloges. In mijn jeugd steevast te vinden bij de horloge grijp automaten op de kermis… wellicht is daar het zaadje geplant.

Horloges (en daarbij manchetknopen) zijn vaak de enige, of ieder geval, een van de weinige sieraden die een man draagt. Vandaar dat ik ook van mening ben dat een bescheiden collectie er zeker bij hoort.

Mijn evolutie is een beetje als volgt gegaan; begonnen met kermis horloges, richting DeepBlue en Seiko horloges naar (een in mijn mening nog steeds prachtige) Tissot Visodate (wat voelde als een eerste echte aankoop) naar mijn laatste grail aankoop, Speedmaster Sapphire 3861. Deze heb ik inmiddels alweer een kleine 1,5 jaar in bezit en gek genoeg zoals dat wel eens wil bij horloges waar je al jaren naar uitkijkt, ben ik in de ontdekkingsfase om hem te verkopen. Ik draag hem te weinig en haal niet het gevoel eruit wat ik dacht dat ik zou doen.

Het is nog geen gelopen race, maar de gedachte speel ik zeker mee. Wat ik er dan voor terug zou halen? Wellicht “gewoon” weer een mooie Seiko met misschien wel een flinke step up naar een Grand Seiko. Ik ben in ieder geval geïnteresseerd in iets meer wat ook tof draag op rubber. Een leuke wat oudere tweedehands Seamaster zou dus ook nog kunnen… kortom, genoeg nog uit te zoeken. Eerst maar de knoop doorhakken om al dan niet afscheid te nemen van mijn Speedy…

34 likes

Welkom :partying_face:
https://www.google.com/search?q=bob%20mr%20bean&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-m#

Speedy niet wegdoen, is toch je eigen horloge geschiedenis :ok_hand:
Seiko ook mooi, maar er is zoveel moois :grinning:

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom op ons mooie forum.

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom Bob!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom Bob emot-tiphat

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom bij de club Bob.

1 like

Welkom op het forum Bob!

1 like

Bob, welkom op HF!

1 like

Welkom op het HF :grinning::+1:

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom :wink:

1 like

Welkom op HF Bob en veel plezier hier gewenst! Succes met een Seamaster :+1:

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Dankjewel! Ja, lastig he. Ik moet wel zeggen dat ik meer gevoel heb bij mijn Visodate dan bij mijn Speedmaster. Ik kan mij ook nog goed herinneren dat ik op de Champs Elysee de Tissot store binnenliep en daar de Visodate voor het eerst om had. Toch bijzondere momenten.

Met de Speedmaster heb ik, ondanks ook een goede ervaring bij de AD, een mindere verbinding.

Er is super veel moois, gelijk de achilleshiel van deze hobby :smiley:

2 likes

Het is viraal :rofl:

1 like

Welkom🤘🏾

1 like