Even voorstellen

Hallo allemaal, nog niet zo lang geleden een account gemaakt, en dacht dat het toch tijd werd om mezelf eens even voor te stellen.
Ik ben Bart, en woon in het zuiden van het land. 33 jaar en werkzaam in de techniek.

De laatste tijd zijn horloges me meer gaan interesseren, vandaar ook mijn aanmelding hier op het forum.

Qua smaak zit mijn voorkeur toch wel bij een bepaald merk, maar dat zien jullie zo meteen wel als ik door mijn collectie wandel :wink:

Te beginnen bij mijn meest recente aanwinst, een aangepaste Seiko SKX007.
Heeft een wijzerplaat van de SKX173, uurwerk 4r36 (hacking+handwinding), double domed blue AR sapphire, heb er een zwart-grijze bezel insert in gezet en een Engineer II strap van Strapcode/Miltat.

Een Seiko Presage SRPB41 (cocktail time):

En mijn andere automatische dress watch, een Tissot Le Locle Automatic:

Verder met Seiko quartz, een van mijn persoonlijke favorieten:

Voordat ik naar de rest ga, nog even wat meer Seiko (quartz en solar)…

En de laatse Seiko automaat, een Actus, waarvoor ik eigenlijk niet weet wat voor een bandje hier mooi op staat. Heb 'm nu op een zwarte nato, maar staat eigenlijk niet zo mooi:

Dan nog wat Fossil horloges. Wellicht niet het meest fancy, maar ik vond ze mooi, en dat is wat telt :slight_smile: De eerste is mijn eerste eigen horloge (quartz) en de tweede een automaat.

Een Timex (mechanisch) die ik ooit voor een habbekrats heb opgepikt:

Ooit eens online gekocht, een quartz William L.:

En als laatste een quartz Junghans, ooit van mijn opa geweest, dus vooral sentimentele waarde:

Leuk om hier kennis te maken, en wellicht tot in een van de topics!

37 likes

Mijn beste,

Bart, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Een mooie collectie heb je!!
Mijn complimenten. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Typfoutje:

“De eerste is mijn eerste eigen horloge (quartz) en de tweede een automaat.” --> omgedraaid uiteraard

Welkom Bart. Mooie Seiko’s. Veel plezier hier.

Welkom :+1:

welkom-home

Welkom bij de club Bart.
Lekker bezig. :+1:

Welkom bij de club :+1: toffe collectie heb je al opgebouwd.

Welkom Bart, mooie collectie. Maare… beetje eenzijdig?

Welkom op het forum Bart!

Welkom Bart, veel plezier op het forum.
Zeer leuke collectie en vooral mooie seiko’s :wink:

Klopt, blijkbaar toch een beetje mijn stijl denk ik. Koop ze vooral om te dragen, en dan kom ik toch weer steeds uit bij wat ik mooi vind :slight_smile:
Desalnietemin, recentelijk dus de eerste duiker ertussen. En volgende op het verlanglijstje is denk ik een GMT (SSK001, maar dan met iets meer kleur accent)

2 likes

Oh oeps, was deze nog vergeten:

(Uiteraard ook Seiko :wink: )

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier, je hebt een mooie gevarieerde collectie!!:watch:

Welkom Bart!:+1:

Welkom, Bart! Het zou zomaar kunnen dat Seiko je voorkeur heeft… Leuk dat je actief bent/wordt op HF! Veel plezier hier!

Welkom. Je hebt al een aantal heel leuk Seiko’s bij elkaar.

Van harte welkom Bart, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Mooie collectie laat je daar zien! :ok_hand: Heel veel plezier gewenst hier!

Mooie collectie, welkom Bart :+1:t3:

Welkom Bart op dit leuke en actieve forum :smiley: Al lekker bezig zag ik ,Seiko 's ,gaaf en daar zijn er heel veel van… ook vintage ! Succes met je hobby ! :+1: