Even voorstellen

Dag allemaal, hier een kort voorstel berichtje van Daffy Duck, in het gewone leven luister ik naar de naam Ben.

Ben al een aantal jaren met pensioen na een werkzaam leven van 43 jaar in de chemische industrie, waarvan 30 jaar in ploegendienst.

Tja, wat doe ik hier…voornamelijk tot op heden meelezen op een forum waarvan het onderwerp me aanspreekt, en ik kan genieten van de mooie vooral mechanische techniek van dit kleine spul.

Heb in mijn leven eigenlijk helemaal niet zo veel horloges gehad, droeg altijd een simpele stoer horloge voor het functionele aspect en met een jong gezin ook niet altijd de financiële middelen om mooie horloges aan te schaffen. Heb vooral Seiko’s, Citizen’s in mijn bezit gehad, na mijn eerste Prisma’tje.
Waar ze gebleven zijn, wie t weet mag t zeggen…heb er nooit eentje weggedaan en ben na een verhuizing een doos met wel 7 of 8 types kwijtgeraakt, waaronder helaas ook een aantal erfstukken van mijn vader en ook. Weet dat hier ook (nu) vintage Bulova en een speciaal horloge voor slechtzienden tussen zat. Vermoed dat ze ergens naar een kringloper gegaan zijn.

Maar goed, de huidige tijd. Heb voor mijn 50e verjaardag mijn eerste automaat gekregen van mijn huidige partner, een Maurice Lacroix pontons dat/date in staal met gouden bezel.
Voor mijn werk droeg ik één van de simpele Seiko’s die ik nu dus kwijt ben.
Vanuit een erfenis kwamen er een Swatch automaat en een Ebel Quartz E-type in mijn bezit welke ik als daily ben gaan dragen.

Na je pensionering ga je klussen, reizen en andere dagelijkse dingen doen, dus toen de rubberen band van de Ebel stuk ging, een hele simpele digitale Casio gekocht van wel €45, gewoon licht, comfortabel, is hij stuk…geen man overboord.

Maar goed, ik werd 65 en mijn partner had een idee voor een cadeau….dus in mijn vakantie met de motormaten is die naar een bekende juwelier in Rotterdam gegaan die er binnenkort mee op houdt, en heeft daar voor mij een leuk cadeau gekocht.

Sinds een aantal weken draag ik dus weer opnieuw een mooie mechanische automaat van Tag-Heuer.
Vindt dat ze een goede keus heeft gemaakt, en ben er blij mee. Stoer, zeer goed afgewerkt, wel zwaar, maar vooral mijn ding….mechanisch…

Dus voorlopig alleen meelezen hier, mogelijk af en toe een vraag stellen, want ik wil die Ebel wel een keer in ere laten herstellen indien mogelijk, maar kopen of ruilen is niet meer aan mij besteed of t moet zijn om mijn kleinzoon een stapje in een bepaalde richting te geven…:wink:

43 likes

Welkom Ben Duck! :grimacing:

1 like

Welkom, Ben! Fijn dat je ondanks het ongelukkig kwijtraken van een aantal dierbare stukken kunt genieten van de horloges die je hebt en wellicht weer gaat dragen. Veel plezier op het forum!

welkom ben,
het is een leuk forum hier, je gaat wel genieten,
maar ik wens je ook een zeer lang en gezond pensioen toe.

Van harte welkom Ben :+1:

IMG_1947

Welkom bij de MechAnimaniacsHorlogeforum! Het gezelligste forum van dit land! Maar dat wist je wel, na zo lang mee kiekelieren!

Mooi cadeau van partnerlief!

Veel plezier hier!

Welkom hier Daffy

Welkom. Veel plezier hier.

Welkom Ben!

Hele mooie Tag!
Mocht je een horloge maker in de buurt zoeken kun je hier kijken:

Veel plezier hier!

Welkom Ben, mooie Tag heb je daar!

Welkom bij de club Ben.

Welkom hier Ben, erg mooi geschenk van je partner,en die Tag mag er zeker ook wezen…
Geniet van je pensioen en uiteraard ook van dit mooie forum…

Welkom :hugs:!

Welkom! Zeer mooie cadeaus van jouw partner, koester deze zeker!

welkom-home

Welkom op HF Ben. Veel kijk -en leesplezier hier op het forum

Welkom…:+1:

Ben, welkom op HF!

Welkom Ben! Een leuk verhaal en gefeliciteerd met je mooie Tag.

Ha Ben, welkom hier op het forum.