Sinds een paar maanden ben ik lid van dit mooie forum, dus hoogste tijd voor een introductie. Mijn naam is Bas, 44 jaar, vader van drie kids en ik woon in de omgeving van Leiden. Ik ben nog opzoek naar een goede horlogemaker in de regio, dus als jullie iemand weten, dan hoor ik dat graag
Een paar jaar geleden ben ik in eerste instantie begonnen met het verzamelen van zakhorloges en vintage horloges. De geschiedenis van oude uurwerken spreekt erg tot mijn verbeelding. Maar voor dagelijks gebruik geef ik toch de voorkeur aan modern horloge dat waterdicht is en met safierglas dat tegen een stootje kan. Oris vind ik een mooi merk en heb er verschillende horloges van de gehad; de pointerdate, artelier moonphase en de aquis. Afgelopen jaar heb ik de stap gemaakt naar Tudor, een 1926 gekocht en recent een BB58. De Black Bay is nu wel echt mijn nieuwe favoriet! Ik hoop ooit nog een Rolex Explorer in mijn bezit te krijgen, dat is toch wel een van mijn grail watches, maar zal daar nog tijdje voor moeten sparen
Hieronder een overzicht van mijn huidige verzameling. Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en alvast het beste voor 2024!
@Yor bedankt voor het delen! Ik had al eens eerder op dit overzicht gekeken, maar er is dus niet echt iemand bij ons in de buurt. Ik kan horloge wel naar juwelier in de buurt brengen, maar die sturen hem op en vragen absurde prijzen voor een servicebeurt… Dus mocht je wel iemand weten, voor zowel vintage als moderne automaten, dan hoor ik dat graag