Sinds enige tijd ben ik een horloge liefhebber. Wijsheid komt met de jaren zeggen ze wel eens en het klopt deels . Voordat ik down the horloge rabbit hole ben gedoken was mijn hobby vooral (Duitse) auto’s. Deze zijn echter een stuk prijziger dan horloges, schrijven veel meer af, kosten meer onderhoud/schoonmaak tijd en het is maar eens in de paar jaar dat ik mezelf hierin echt op iets nieuws kon trakteren. Toen ik 40 werd heb ik van mijn vrouw mijn 1e echte horloge gehad een prachtige Seiko Sports 5 in Rose Goud
(SRPD76K1) met rubberen band met leer bovenop.
Het jaar erop kreeg de Sports een serieuzer broertje erbij namelijk de Seiko Presage (SSA347J1). Een prachtig horloge met, vind ik, mooie complicaties als datum dial en energie reserve. Vooral de sunburst dial is echt bijzonder mooi in het juiste licht.
Dit jaar op de valreep voor het einde van het jaar mijn 1e echte Zwitserse horloge gehaald een Tissot Gentleman Powermatic 80 met de Ice blue dial. Deze heb ik gekocht van een leuke bonus omdat ik 10 jaar in dienst ben. Wilde het bedrag eigenlijk bijleggen op een van mijn grail horloges, maar uiteindelijk toch besloten dat voor de 10 jaar mijlpaal een volledig uit die bonus gefinancierd horloge een beter en leuker aandenken op lange termijn gaat zijn en dan heb ik tenminste komende jaren ook weer wat meer om naar uit te kijken.
Mijn shortlist bestaat voorlopig uit:
- Tudor Black bay 41mm
- Rolex Explorer 1 40mm
- Omega Aqua Terra 41mm
Komende tijd wordt het vooral hier genieten van al het moois wat jullie hier allemaal posten.
En als iemand trouwens nog wat tips heeft voor een goede staal met rose goud kleurige oyster of jubilee band voor de Seiko SRPD76K1 dan hoor ik het graag. Online kan ik namelijk weinig vinden, eventueel een mesh band lijkt me ook wel mooi maar dan niet volledig van rose goud want dan wordt het wel erg veel goud kleur voor mijn smaak.