Goedenavond!
Volgens mij kan het nog net, maar alsnog voor iedereen een zeer goed 2024.
Na een tijdje passief mee te hebben gelezen besloten om actiever te willen worden en zodoende dan ook lid te worden van dit mooie forum. Het blijft een mooie fascinatie voor mij horloges. Niet alleen de modellen, de dials en looks maar ook de techniek en de werking ervan.
Vele op dit forum hebben al een of meerdere ‘holy grails’ weten te bemachtigen. Ik ben daar nog wel even mee bezig. Met een schuin oog altijd wel de Omega Seamaster in de gaten gehouden en ik vermoed dat het binnenkort de eerste grotere uitgave van mijn collectie gaat worden. Ook voor vintage modellen heb ik een voorliefde voor. Het heeft iets bijzonders om iets te dragen dat 40 a 50 jaar oud kan zijn. Voor nu is de collectie nog klein (maar groeiende ) maar bevat wel een horloge dat voor mij in ieder geval emotionele waarde heeft.
Omdat de techniek erachter mij interesseert, ben ik als puur hobby voor mijzelf bezig met het leren van het servicen en repareren van eenvoudige horloges. Denk aan een Seiko 5 bijvoorbeeld. Die zijn gelukkig makkelijk te vinden om mee te oefenen. In en uit elkaar en dat het weer werkt dat gaat prima, maar het oliën is nog een leerpuntje (het omgaan met een oiler bijvoorbeeld).
Lang verhaal kort, leuk om hier deel te kunnen nemen in de gesprekken!
Groeten Marcel