Even voorstellen

Tijd dat ik mezelf kort even voorstel. Via google op het forum terecht gekomen. Woonachtig in Helmond, recent voor de 5e keer 29 geworden, getrouwd en ben een echte horloge newby, gestart met een Hamilton Khaki Titanium Auto (omdat hij lekker licht is) en recent mijn eerste Seiko diver aangeschaft (SKX013).

Die laatste bevalt zo goed dat ik heb besloten mezelf eens te gaan verdiepen in de Seiko Divers (daar een rolex submariner buiten bereik ligt).

Ben momenteel aan het rondkijken voor een Seiko Sumo of een Seiko Shogun (tips zijn welkom) twijfel echter nog omdat de maat van de SKX013 me erg goed bevalt (draagt erg prettig). Daarnaast de vraag of jullie tips hebben mbt een watch winder daar ik op mijn werk geen Horloge kan / mag dragen.

Naast horloges heb ik als hobby mijn Honda NSX en ben ik voorzitter van de Honda NSX Club Europa.

Groeten, Bas

4 likes

Welkom!

1 like

Mijn beste,

Bas van harte welkom op dit energieke HorlogeForum!!
Duidelijk een forum vàn liefhebbers vóór liefhebbers.
(een fraaie horlogeband heeft jou Seiko diver.) :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom.
Deze seiko zal waarschijnlijk niet je laatste aankoop zijn :smile:

1 like

Van jouw wensen staat er momenteel leuk aanbod op de HF markt.
Welkom trouwens. :smile:

1 like

Welkom op HF, Bas! En de basis voor een mooie collectie is al gelegd, zie ik! M.b.t. jouw evt. volgende aankoop; ik heb zelf een 007 (en een 011), die een slagje groter zijn dan de 013 en heb daarnaast een Sumo. En de Sumo is wel een heel ander horloge. Sowieso een stuk groter. Maar nog best wel draagbaar voor een pols vanaf 17,5 cm, doordat de lugs mooi aansluiten op de pols. Ja en daarnaast is het gewoon een zeer mooi afgewerkt horloge, met natuurlijk als extra’s een hacking/handwinding uurwerk en werkelijk schitterende vormen en lijnen. Succes en veel plezier met je zoektocht!

1 like

Weesch welkom!!

1 like

Ook welkom,

van een S2000 rijder/bezitter :smile:

Groet
Herman

1 like

Welkom.
:oncoming_police_car:

Welkom! Veel plezier hier!

1 like

Welkom. Inderdaad een pracht bandje. Ik moet er ook maar eens aan.

1 like

Welkom!
En idd staat in het verkoopgedeelte de door jouw gezochte horloge (s)
En van he NSX zien we ook graag foto’s in “blij dat ik rij” :sweat_smile:

1 like

Welkom
De collectie zal nog wel uitdijen nu je HF gevonden hebt :smile:

1 like

Welkom

1 like

Welkom :+1:

Dat is een zgn mid size diver.

Afgeleid van de wat grotere SKX007

( 42 mm )

Als je de mid size een prettige maat vindt hebben
kan je eens Seiko military inkloppen op Ggl.
Ook bijv. Hamilton heeft leuke mid size military hologes.

Veel plezier!

Grt.

Hoe kan je 5x 29 worden ?

In de ISS :smile:

Welkom :clap:
Veel plezier hier.
Pieter.

Welkom en veel plezier hier op HF

Hoi Bas,

Van harte welkom op het forum. Veel plezier en wijsheid in je zoektocht naar een nieuw horloge.
Heb niet veel verstand van Seiko’s maar de Sumo staat wel ergens op mijn verlanglijstje. Helaas is het lijstje lang en heb ik iets meer dan een ton nodig om het lijstje af te werken.

Groet,
Arvid