6 jaar geleden begon bij mij het horloge virus. Na het openen van een schoenendoos op zolder met relikwieën uit mij jeugd, vond ik het horloge van mijn opa dat ik rond mijn 18de heb gekregen. Een horloge die zichzelf ik kon winden…
Het horloge heb ik in die tijd gedragen als een daily beater zoals ze dat zeggen. Ik werkte bij een hovenier en droeg dit horloge tijdens het werken.
Bij nadere inspectie herkende ik het merk van het horloge, Heuer, toch maar eens opzoeken.
Wat een pracht horloge en wat een historie, mijn interesse was gewekt. Vooral het mechanische aspect van de horloges. Na wat te verdiepen en de werking van mechanische horloges leek het mij leuk om horloges te repareren, dus zodoende kapotte horloges van Ebay gekocht en deze met bijbehorend gereedschap(wat een dure hobby) uit elkaar gehaald schoongemaakt en weer in elkaar gezet, een nieuwe hobby geboren. Ondertussen 6 jaar verder veel horloges gekocht, gereviseerd en ondertussen ook de quartz weten te waarderen. Collectie is zeer gevarieerd, van Russische Vostoks tot Tissot en Rado uit de jaren 60,70 en 80 tot nieuwer Bulova’s, Yerma en Spinnaker.
Al die jaren veel gelezen op dit forum, maar wil nu ook wel eens actiever reageren vandaar het voorstellen, hieronder nog een paar foto’s van de collectie.
(Ik probeer ze allemaal een keer te dragen)
Mooie ruime collectie.
Ik zie graag altijd fotos van grote horloge verzamelingen want dan kan ik weer tegen mijzelf zeggen dat een stuk of 10 horloges die ik heb best bescheiden is.
Welkom! Je hebt een ruime, ruime keuze. Dat testbeeld horloge bracht een big smile bij het zien ervan. Een heel eigen interpretatie van een TV-horloge.