Even voorstellen

6 jaar geleden begon bij mij het horloge virus. Na het openen van een schoenendoos op zolder met relikwieën uit mij jeugd, vond ik het horloge van mijn opa dat ik rond mijn 18de heb gekregen. Een horloge die zichzelf ik kon winden…
Het horloge heb ik in die tijd gedragen als een daily beater zoals ze dat zeggen. Ik werkte bij een hovenier en droeg dit horloge tijdens het werken.
Bij nadere inspectie herkende ik het merk van het horloge, Heuer, toch maar eens opzoeken.

Wat een pracht horloge en wat een historie, mijn interesse was gewekt. Vooral het mechanische aspect van de horloges. Na wat te verdiepen en de werking van mechanische horloges leek het mij leuk om horloges te repareren, dus zodoende kapotte horloges van Ebay gekocht en deze met bijbehorend gereedschap(wat een dure hobby) uit elkaar gehaald schoongemaakt en weer in elkaar gezet, een nieuwe hobby geboren. Ondertussen 6 jaar verder veel horloges gekocht, gereviseerd en ondertussen ook de quartz weten te waarderen. Collectie is zeer gevarieerd, van Russische Vostoks tot Tissot en Rado uit de jaren 60,70 en 80 tot nieuwer Bulova’s, Yerma en Spinnaker.
Al die jaren veel gelezen op dit forum, maar wil nu ook wel eens actiever reageren vandaar het voorstellen, hieronder nog een paar foto’s van de collectie.
(Ik probeer ze allemaal een keer te dragen)

52 likes

Welkom Marc. Mooie collectie. Veel plezier hier.

1 like

welkom-home

1 like

Welkom Marc!

Wat een leuk verhaal en grote collectie!

Je kunt je lol op hier, van plaatjes kieken tot techniek!

Dus veel plezier!

2 likes

Van harte welkom, Marc! Wat een mooi verhaal en fraaie collectie!

2 likes

welkom,
en reeds een fraaie collectie :ok_hand:

2 likes

Mooie ruime collectie.
Ik zie graag altijd fotos van grote horloge verzamelingen want dan kan ik weer tegen mijzelf zeggen dat een stuk of 10 horloges die ik heb best bescheiden is.

3 likes

Tja, het is echt een probleem, zo erg dat ik pas na het plaatsen van de foto’s denk, Oei misschien iets minder delen had ook wel gekund…

1 like

Welkom op het HF Marc!! Wat een mooie collectie :ok_hand:

2 likes

Welkom bij de club Marc.
Ik zie enige voorkeur voor square horloges.

Aardig gevarieerd collectie tot nu toe verzameld. :+1:

2 likes

Welkom…:+1:

2 likes

Welkom.
Wat een hoop horloges. Leuk om te lezen dat je er zo druk mee bent de afgelopen jaren

2 likes

Knap dat je dit eruit haalt, ik ben af en toe mij voorkeur kwijt😅
Maar square is inderdaad wel mijn ding.

2 likes

veel plezier hier :slight_smile:

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Marc, welkom op HF!

2 likes

Welkom! Je hebt een ruime, ruime keuze. Dat testbeeld horloge bracht een big smile bij het zien ervan. Een heel eigen interpretatie van een TV-horloge.

2 likes

Mooie collectie. Welkom!

2 likes

Kijk, dat is wel even binnenkomen. Welkom hier. :facepunch:

3 likes

Welkom op HF, Marc! Oh, wacht je bent al wat jaartjes lid! :grin:
Anyway, die Autavia is echt GEWELDIG! :star_struck: Koesteren en van genieten!

3 likes