Ik gluur al een tijdje hier rond. Ben me ondertussen steeds lekkerder aan het maken.
Maar de interesse is ooit begonnen, toen ik de Citizen BL8000-54L zag. Ik geloof bijna 20 jaar geleden.
Nu kwam ik die laatst tegen op Ebay.
Het wordt ook weer tijd voor iets nieuws om mijn pols.
Ik vroeg me af, zitten er risico’s aan zo’n horloge?
Ik bedoel, het model is van 20 jaar geleden. Moet ik het bij iemand brengen om te laten checken?
Of is er iets vergelijkbaars wat jonger is?
Een horloge van 20 jaar oud van een degelijk merk, moet minstens te repareren zijn als dat nodig mocht blijken. ( donor uurwerken zullen vast ook nog wel ergens op te duikelen zijn )
Ik zou niet weten met welk specifiek horloge de hobby voor mij is begonnen, dus als je dat op je netvlies hebt staan, zou ik niet met minder genoegen nemen dan dat horloge.
Betaalbaar, degelijk en bloedmooi!
Welkom Kootje, de vraag word dikwijls gestelt, wat denken jullie?
Ik begrijp dat niet zo goed ik vind dit mooi hij vindt dat mooi en waar de ene duizenden
€ voor over heeft wil de ander in zijn vuilbak niet.
Ik zou zeggen zet je erbij geniet van al het moois dat hier voorbijkomt niet te vlug beslissen
je kan je geld maar één keer uitgeven als het de ware is kom je er vanzelf achter
Ja. In die zin: Citizen Eco Drive uurwerken zijn super robuust. Het zou alleen zo kunnen zijn dat de capacitor die lading vast houdt om de gangreserve van een half jaar te kunnen borgen slecht is geworden. Dat kan omdat het horloge te vaak helemaal leeg gelopen is, dat kan gewoon zijn omdat de cel op is.
Dan moet zo’n ding vervangen worden. Kost de hele wereld niet, maar kan een ding zijn.
Tweede risico is dat de pakkingen niet meer kosher zijn na 20 jaar. Ik zou dus altijd waterdichtheid laten controleren.