Hallo allemaal!
Na een jaartje actief te zijn op dit mooie forum, leek het me hoog tijd om mezelf eens netjes voor te stellen zoals vele mij voor gingen.
Tijdens mijn studententijd (15 jaar geleden) begon mijn interesse in bepaalde horloges, maar nooit serieus gedacht dat ik eindelijk ook daadwerkelijk een dergelijk horloge zou gaan kopen.
Twee jaar geleden pas de stap gemaakt om mijn eerste “serieuze” horloge te kopen en sindsdien ben wekelijks met veel plezier aan het rondneuzen op C24.
De merken die ik tijdens mijn studententijd tof vond waren voornamelijk Rolex (uiteraard), Patek Philippe en Breitling. Logischerwijs was daarom mijn eerste horloge een Breitling aangezien deze gemiddelde genomen financieel wat minder pijn doet dan de andere twee
Na veel wikken en wegen werd het een Breitling SuperOcean GMT. Ik zocht namelijk een horloge met de mogelijkheid voor een originele rubberen band. (Dit vind ik doorgaans namelijk het lekkerste zitten en ik vind de sportieve look erg mooi).
Nadat ik eenmaal de drempel over was moest er natuurlijk ook een tweede komen. Aangezien de Breitling een lichte wijzerplaat had wilde ik nu graag eentje met een donkere wijzerplaat.
Kort daarna kwam de Omega Dynamic
Inmiddels een mooie horloge box aangeschaft voor 6 exemplaren, zodat ik voor mijzelf alvast een max instel voordat het nog verder uit de hand loopt…
Aangezien ik nu een horloge had op rubber en staal zocht ik na een horloge op leer.
Ik kwam uit bij een Girard Perregaux Richeville.
Al na een paar maanden kreeg ik andere eisen en wensen voor de toekomstige collectie. Dit blijkt ook wel uit het continu aanpassen van het wensenlijstje
Ik wisselde regelmatig tussen de horloges, maar zette de datum nooit goed en wat heb je aan een date window als de datum nooit klopt…
Daarnaast vond ik de Breitling met 41mm toch net iets te groot voor mijn pols. Zeker in vergelijking met beide andere horloges. Ook was de bracelet van de Omega geen pretje, want dit was het een harentrekker.
Dat betekent maar één ding; alles verkopen en enkel horloge kopen zonder date window.
Inmiddels zijn de Breitling en Omega verkocht.
Daarvoor zijn gelukkig twee andere prachtexemplaren terug gekomen en dit zijn ook wel blijvertjes.
Allereerst heb ik gezocht na één van de andere merken die ik al tof vond in mijn studententijd, Rolex…
Zonder een date window en tot 40mm kom je al snel bij twee modellen uit;
- Oyster Perpetual
- Explorer
Ik was in eerste instantie nog in de veronderstelling dat ik deze wel zou kunnen kopen bij een AD, maar na vele pogingen in zowel binnen- en buitenland had ik de hoop opgegeven.
Dan maar weer terug naar C24 en met succes.
De eerste Rolex was een feit…
Nu miste ik nog het horloge met rubberen band.
De black bay 54 leek de beste papieren te hebben, maar nadat ik de Pelagos had gezien bij de AD was ik om, dit moest de nieuwe aanwinst worden en zo geschiede.
Ondanks dat de GP nog in de collectie zit, is de zoektocht naar een no date dresswatch op leren band inmiddels gestart. Helaas is de Patek nog een kleine stip ver op de horizon…
Dus tips zijn altijd welkom binnen dezelfde prijsklasse als beide andere horloges!