Even voorstellen

dag allemaal,

Nu ik een tijdje meelees en een account heb aangemaakt, is het tijd om me voor te stellen.

Ik ben Erik uit Utrecht en 50 jaar. Trouw aan één exemplaar droeg ik atijd quartz-horloges. De laatste ging stuk en ik deed het anderhalf jaar zonder. Tot drie jaar geleden de behoefte me bekroop, om toch weer iets aan mijn pols te hebben. En waarom dan niet een keer iets meer geïnvesteerd in een mechanisch horloge?

In mijn zoektocht, ongehinderd door enige kennis, kwam ik erachter dat ik niet heel veel heb met de grote merken. Ook de divers en chrono’s vangen niet echt mijn aandacht. Maar met zo veel keus vond ik toch snel iets naar mijn gading. En als je dan toch bezig bent, wordt één al snel twee.

Die heb ik met veel plezier gedragen en nergens anders naar omgekeken. Totdat een paar maanden terug de koorts toch weer opstak. Opnieuw op zoek op HF en andere sites. De vintage horloges, waar ik me destijds niet aan durfde te wagen, blijken nog steeds veel aantrekkingskracht te hebben. Daarbij ontdekte ik nu ook levendige wereld van micro-brands. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en mezelf flink getrakteerd.

Zo wordt je van horlogedrager in een klap toch een beetje verzamelaar. Deze collectie (Archimede, Stowa, Certina, LIP en Marloe) moet het voorlopig het wel even zijn. Een horloge heeft bij mij best wat draagtijd nodig om eraan verknocht te raken. En die ga ik ze gunnen. Zo wordt de onvermijdelijke hebberigheid ook een beetje de kop ingedrukt.

Maar het blijft leuk om te kunnen speculeren. Zo zou ik ooit nog wel een mooi, vintage dress-horloge willen tegenkomen, dat goed bij me past. Wellicht een vierkant, goudkleurig, jaren zeventig model met een witte/lichte plaat en datum. Misschien wel Omega. Zo blijft er gelukkig iets te wensen over.

Leuk om te zien hoe hier alle kennis en kunde door iedereen op positieve manier met elkaar wordt gedeeld. Een fijne plek dus.

70 likes

2 likes

Welkom Erik! Mooie collectie en leuke intro zo. Veel plezier op het forum; er is genoeg te ontdekken!

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom bij de club buurman.
Mooi collectie ondertussen verzameld Erik. :+1:

Welkom Erik! Veel leesplezier

Welkom op het forum, Erik! :+1:

Welkom hier bij HF !

Welkom…:+1:

Welkom. Leuk toch, zo’n verzameling?

Welkom :partying_face: Leuke set horloges heb je :+1:

Welkom⌚️

Welkom Erik, leuke intro! Gave set horloges heb je al, en groot gelijk om deze eerst de nodige draagtijd te geven, geniet ervan!

Welkom bij de club Erik :+1:

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie,

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom. Mooie Verzameling al!

Welkom! En wat een mooie collectie eric. Geniet ervan!

Welkom, Erik en nog veel plezier op ons mooie forum.

Welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink: