Even Voorstellen

Hoi forumleden!

Mijn naam is Pien. Ik ben nieuw op het forum en sinds kort houden horloges me enorm bezig. Ik woon en werk in Amsterdam.

Het is nog maar een paar maanden geleden dat ik het idee had om weer een horloge te gaan dragen. Ik had geen zin meer om iedere keer mijn telefoon te moeten grijpen als ik de tijd wilde weten. Mijn laatst gedragen horloge legde ik 20 jaar geleden noodgedwongen aan de kant wegens een nikkelallergie.

Omdat ik geen idee had wat er tegenwoordig te koop/mooi is, begon ik een beetje op Vinted te bladeren op zoek naar een tweedehands exemplaar. Mijn zoekspecificaties:

• Rvs kast en achterkant.
  • Een knap uiterlijk, maar zeker niet protserig.
  • Geen Temu of Ali-troep; zo veel mogelijk kwaliteit.
  • Geen rib uit mijn lijf (max 100 euro) omdat mijn horlogesmaak nog onontwikkeld is.

Klinkt in principe simpel toch? Niets was minder waar. Ik ben zo’n type dat voor een aankoop eerst minutieus specs vergelijkt, omdat ik én van mooi gemaakte spullen houd én de beste waar voor mijn geld wil. Al scrollend en oriënterend kwam ik in een gigantische rabbithole terecht: van kastmaten, opwinders en automaten, atmosfeer, polsomtrek, Japanse en Zwitserse uurwerken, de impact van de quartzcrisis, ‘plak’- , assemblée- en modemerken, en nog véél meer superinteressante feitjes waar ik een maand geleden nog geen enkele weet van had.

Intussen heb ik meerdere (tweedehands) horloges gekocht en durf ik te spreken van een beginnende collectie. Het eerste horloge kocht ik op MP; een ‘klassieke’ Seiko Tank die tijdens de werkweek prima voldoet. Vervolgens ging ik op zoek naar een waterdicht horloge voor in het water. Omdat de jaren ’90 esthetiek van sportieve armbandhorloges me wel aansprak en ik wilde uitproberen of dat iets is dat bij mij past, kocht ik op Vinted een vintage Mutrix. Die bleek gelukkig nog steeds hartstikke waterdicht dus die gaat binnenkort mee op vakantie. Ook vond ik een leuke vintage Tissot pr100, waar ik toch maar niet mee ga zwemmen.

Daarna was het hek van de dam en was mijn volgende doel een opwind/automatisch uurwerk. Ik was er intussen ook achter dat de esthetiek en techniek van jaren ’70 duikhorloges me erg aanspreekt. Via Vinted vond ik prachtige automatische jaren ’70 damesduikertjes: twee van het merk Basmich en één Milus, waar ik helemaal verliefd op ben:
milus

Door mijn nieuwe obsessie was het dit keer ook relatief makkelijk om een verjaardagscadeau voor mijn man te verzinnen. Hij kreeg deze Seiko voor zijn verjaardag:

Omdat ik nog volop bezig ben mijn horlogesmaak te ontdekken, komen er binnenkort vast nog weer nieuwe bij. (Er zijn er alweer twee via Vinted onderweg uit Italië). Wat bestaat er toch veel moois!

Ik hoop op dit forum gelijkgestemden te ontmoeten en veel te leren.

17 likes

Welkom op HF :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst Pien!

1 like

Van harte welkom. Lekker bezig Pien :+1:

1 like

Welkom Pien :+1:t2:

1 like

Goede smaak dat mag gezegd worden.
Sowieso met je Seiko keuze😅
Veel plezier in het Walhalla vd klokken.

2 likes

Welkom.

1 like

Jij gaat hard!

1 like

Welkom :partying_face:en leuke aanwinsten :+1:

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

Wat een leuke introductie en wat leuk om weer eens een dame op ons mooie Forum te mogen verwelkomen. Bij deze dus en veel plezier hier gewenst!

welcome-15

in the

1 like

Welkom Pien!

1 like

Welkom op Horlogeforum Pien! :grin:

1 like

Dat klopt, ik schrik er zelf haast van! En omdat mijn omgeving mijn ‘bevlieging’ niet snappen, ben ik hier beland.

1 like

Hier zal niemand je stoppen!

1 like

Welkom. Je laat er geen gras over groeien.

1 like

Welkom op HF :wave:

1 like

Welkom Pien emot-tiphat

1 like

Welkom Pien!

Leuk, een Mutrix (België), je bent de enige niet:

1 like