Goedenavond allemaal,
Zoals waarschijnlijk wel meer mensen hier heb ik eerst een tijdje meegelezen, om me uiteindelijk toch maar eens te registreren. En dan is het ook wel leuk om je even voor te stellen.
Mijn liefde voor horloges begon al vroeg. Beide opa’s hadden vintage horloges en zakhorloges en lieten die, inclusief de uurwerken, maar wat graag zien. Mijn vader zette de hobby voort en via hem heb ik het geluk gehad om kennis te maken met merken als Patek Philippe, Breguet, Omega en Rolex. Heb ik zelf ook zo’n collectie? Was het maar waar
De liefde is groot, het budget iets minder.
Mijn eigen verzameling begon met een Tissot PRC200, gekocht voor mijn afstuderen. Inmiddels zit hij vol krassen, is hij aan zijn vijfde band begonnen en is hij met me mee geweest van Suriname tot Nieuw-Zeeland. Ik draag hem nog steeds bijna wekelijks, dus die gaat waarschijnlijk nooit meer weg
Daarna volgde een zwarte Tissot chronograaf, gekocht van mijn eerste salaris. Inmiddels kwamen daar een Seiko Presage SRPK15J1, Timex Expedition en onlangs een Skagen nog bij. Die laatste om eens iets anders te proberen.
Het valt misschien wat in het niet tussen de Tudors, Speedmasters en Grand Seiko’s hier, maar ach… je moet ergens beginnen. En er zijn nog genoeg lege vakjes in de horlogekist ![]()
Voor een speciale gelegenheid ben ik voorzichtig rond aan het kijken naar iets nieuws. Ik kijk met een schuin oog naar Nomos, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Voorlopig dus maar eens verder rondkijken, meelezen en inspiratie opdoen!