Even voorstellen

Hallo,

Ik wil me bij deze even voorstellen. Ik ben Robert een jonge horloge liefhebber van 20 jaar. Heb momenteel nog niet echt een collectie, maar mijn grote trots is mijn U-Boat b53-08.
Ik hoop hier een hoop te weten te komen. En in de toekomst mijn collectie toch flink uit te breiden.

groetjes

Robert

Hallo en welkom Robert.

Meteen maar even een vraag; je schrijft “mijn grote trots is wel mijn U-Boat b53-08”, maar waarom zet je die trots dan meteen te koop ???

En een hoop te weten komen gaat hier zeker lukken.
Veel forum/lees plezier gewenst.

Welkom Robert.

Haha die had ik al verwacht. Ik heb nu een eerste generatie. En ik wil graag overstappen naar een automaat. Aangezien ik nog student ben kan ik het me nog niet echt bekostigen om zo maar een automaat erbij te kopen vandaar.

Dankje

Welkom! Een U-Boat liefhebber kunnen we altijd gebruiken :slight_smile:

Zijn die er op dit forum nog niet zo veel dan?
Trouwens meteen een vraagje. Ik heb nu een eerste generatie op batterij en ik wil een automaat. Als ik dat zou doen, is dat dan een upgrade of juist niet?

groetjes

Robert

Uiteraard is het een upgrade! Een groot deel van de liefhebberij richt zich toch ook op het binnenwerk. Je zal (als voorbeeld) op dit forum nagenoeg geen quartz tegenkomen, op een paar mooie uitzonderingen na.
Als je een nieuwe U-boat gaat kopen let dan wél op dat je twee automaten hebt; ETA (Zwitsers) en Miyota (Japans).
Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan omdat de doorzichtige achterzijde ook een mooiere aanblik heeft maarrrrrrr dat is natuurlijk persoonlijk.
Suc6 met de hobby

Ok! dankjewel. Ja ik zat zelf al te denken aan de u-53 automatico, die heeft een eta 2824. Dat laatste model ligt namelijk toch nog iets boven mijn prijsklasse.
Bedankt in ieder geval

Welkom en veel plezier hier!
Ger

Jur Schreef:

Welkom! Een U-Boat liefhebber kunnen we altijd
gebruiken :slight_smile:

Wat dan …zijn jullie in de minderheid (:smiley: (:smiley: (:smiley:

Welkom Robert,

Dat je veel plezier mag hebben.

Welkom Robert op dit mooie Forum.

Je zult er veel plezier aan beleven.

Hoi Robert,

Ook namens mij welkom hier!

Groeten,

Martin

En je grootste trots staat ook gelijk te koop hier zie ik…

Have fun!

Jack

Haha, ja dat was al meer mensen opgevallen. Ik wil graag upgraden naar een automaat vandaar. Bedankt voor het welkom.

Hallo Robert,

Welkom op het forum.

Groet,
Alex

Welkom hier! Dit is zeker de plek om veel over horloges te weten te komen!
:)-D

Mijn beste,

Van harte welkom Robert op dit majestueuze forum.
Het horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.

En voor nu; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom Robert.