Even voorstellen

Goedemiddag allen,
Graag stel ik me even voor. Mijn naam is Vincent en uit mijn nickname kun je al gelijk afleiden dat ik gek ben op het vintage merk Buren! Piece-de-Resistance op dit moment is een fraaie Buren Intra-matic automaat. Ik probeer natuurlijk een hele lijn Buren’s bij elkaar te krijgen.
Vintage is dus mijn ding, zowel dress als diver. Liefst automaat, zonder datum. Diver-on-leather: super!
Ik heb een bescheiden collectie, vooral qua prijs. Merken naast Buren: Alpina, Oris, Omega, Certina, Universal Geneve, Lanco Lip en natuurlijk Seiko.
Holy Grail? Rolex of Tudor; vintage diver, iets met een goed gevoel voor understatement :wink: Smiths Everest: ook super! Maar ik stel de zoektocht bewust nog even uit :wink:
Maar mocht iemand van jullie een Lanco als hieronder afgebeeld beschikbaar hebben dan houd ik me aanbevolen: mijn schoonvader-zaliger heeft dit gedragen toen hij 1947 uitgezonden werd naar Nederlands Indie en ik zou het graag, ter ere van hem, opknappen.
Ik lees veel, maar geef weinig commentaar. Wat me opvalt in dit forum is de vriendschappelijke sfeer en het respect voor elkaars voorkeuren en hobby, (ook voor quartz!) dat doet me goed! Dat is elders op internet wel anders. Complimenten voor jullie en de moderators dus.
Wellicht tot ziens!
Vincent

6 likes

de Buren intra-matic

1 like

de Lanco (uit plm 1947)

2 likes

Mijn beste,

Vincent, van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum.:watch:
Leuk dat je zo enthousiast bent over het Forum ‘an sich’ .
Het is dan ook duidelijk een Horloge-Liefhebbers-Forum.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom! Het leuke van dit forum vind ik oa ook de verscheidenheid aan klokjes.

1 like

Hallo Vincent,

Hartelijk welkom op het HF! Hoop nog vele foto’s van vintage klokjes te zien. :wink:

1 like

Welkom op het forum!

Welkom!

Welkom Vincent,

Geweldige nickname in ieder geval :smile:

Groeten,

Stefan

2 likes

Thanx!

Welkom!

Leuk die Buren dresser, heeft best veel gemeen met mijn Mauthe.

2 likes

Een Buren zie je niet zo vaak hier, er schoot me te binnen dat ik er ook
eens een van iemand heb gekregen helemaal vergeten, heb er ook nooit
plaatjes van gemaakt dus meteen maar even gedaan :wink:
Overigens welkom en veel plezier en vermaak hier op het forum!

Buren grand prix van ik denk jaren '40.

1 like

Welkom!

Ik dacht dat je iedere dag je buren lastig viel, maar na je openingspost snap ik je nickname :slight_smile:

1 like

Welkom!
Mooie horloges met een mooi verhaal en persoonlijke tint!

Hopelijk wordt hij weer in ere hersteld.

Veel plezier hier op het forum. (ik denk dat dat wel gaat lukken, bevalt mij als nieuweling namelijk ook meer dan prima :wink: )

1 like

Welkom!..
ik ben benieuwd hoe de Lanco gaat worden…:+1:

1 like

Welkom Vincent en veel plezier op dit forum.

1 like

Mooi horloge hoor; binnenkort zal ik een topic beginnen met de titel “It’s hip to be square”. Kijken wat er binnenkomt :wink:

Super mooi! dank voor je post; ik bewaar de foto voor mijn collectie.

Ik meen me te herinneren dat @Vintage1982 ook een setje Burens uit die periode heeft/had.

Welkom! En succes met de Lanco. Horloges met zo’n verhaal moet je altijd koesteren.

http://www.clicknl.nl/media-ict/wp-content/uploads/sites/4/2014/09/beste-buuf-436x280.jpg

1 like