Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben Wijnand en ik heb me aangemeld om na maanden van mee lezen te reageren op een voor mijn zeer interesant onderwerp.

Ik zal even iets over mijzelf vertellen.
Ik werk aan handgebouwde engelse auto’s en heb als hobby 1:8 stockcar auto’s gebouwd en geraced, maar om verschillende redenen mee gestopt.

Door een oude horloge open te maken ben ik geintereseerd geraakt in de techniek en wil deze dan ook graag een beetje onder de knie krijgen.
Gereedschap heb ik al het een en ander en de werkkist is ook bijna klaar nu nog iets meer vrije uurtjes.

Groet,
Wijnand

Hallo Wijnand,

Welkom op dit forum. Ahhhh… Engelse auto´s…Maare bestaan die nog wel. Alle britse merken zijn toch opgekocht door arabieren en taiwanesen? TVR bestaat gelukkig nog.
Die 1:8 stockcars… zijn die radiografisch bestuurbaar of zit je daar zelf in? (ik pas al niet in een 1:1 model)

Heel veel leesplzezier op het forum, en we hopen nog veel bijdragen van je te mogen tegenkomen.
Welke horloges heb je? (We zijn hier gek op foto´s)

Welkom Wijnand op dit mooie Forum. Je zult hier zeker je draai vinden met de kennis van de Forum leden.

Om je een klein beetje op weg te helpen hier een geweldig topic van Morse, zal je zeker interesseren.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,77932

Ook Freddy heeft prachtige topics gemaakt.

Kijk daarom eens in het onderdeel Classics, Techniek & Reviews

Hallo Wijnand,

Welkom op het forum en, wie weet, zien we elkaar in de klas?

Groet,
Alex

Mijn beste,

Welkom ’Wijnand’ op dit magnifieke horlogeforum. Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie verder weten te doorgronden.

Leuk ook om te weten dat je een passie hebt voor engelse auto’s. Je nickname ‘Morgan’ is waarschijnlijk te herleiden tot de befaamde engelse Morgan automobielen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hallo Hans,

Er bestaat eigenlijk nog maar één engels merk met historie en dat is Morgan.
TVR bestaat nog wel maar heeft een rus als eigenaar en alleen nog maar een kantoor
in Londen (wordt dus geen auto gebouwd).

Die stockcars zijn radiografisch met een 3.5 CC motortje en geen bouwpakket maar zelf tekenen,lassen, draaien en freezen.

De horloges die ik zelf heb en draag zijn twee Pulsars waarvan één chronogaaf en beide quarts en het oude horloge van mijn vader goud op staal met een eta 1080 uurwerk.
Ik heb ook nog 6 oude horloges gehad van mijn gereedschap leverancier sommige lopend andere niet allen double en twee automaten.
Deze zijn dus om aan te hobbyen.
Foto’s heb ik nog niet maar daar ga ik aan werken.

Chips, dus TVR is ook in de uitverkoop geweest :frowning:

Ik ben afgelopen woensdag naar Solingen (D) geweest, en daar heb ik een tijdje achter een prachtige racing green gekleurde Morgan gereden. Schitterend geluid, met de lange blonde haren van een schone dame in de wind wapperend achter het stuur.

Welkom hier. Dat lees en hoor ik steeds meer dat er mensen een andere hobby opgeven om met horloges te beginnen. Qua techniek kun je je hart ophalen bij horloges. Ik ben benieuwd wat je ons allemaal gaat laten zien.

Hoi Wijnand,

Ook namens mij een hartelijk welkom op dit mooie forum.

Groeten,

Martin

Welkom Wijnand.

Wijnand,

Have fun!

Jack

Welkom Wijnand, veel plezier hier!

Welkom! een mooie combi: horloges en engelse auto’s!!

Groet,
Arno.

Hallo Wijnand,

als de virus van horloges verzamelen je eenmaal goed raakt,zal je wellicht de werkplaatsruimte weer nodig hebben!:wink:

welkom

gr Ron

Beste Morgan,

Wees welkom en laat je fantasieën de fraaie loop.

OmarDesign