Even voorstellen

Beste horlogeliefhebbers,

Ik weet niet of er een vast topic is voor voorstellen, daarom heb ik een nieuwe geopend. Ik vind dit een erg leuk en informatief forum, daarom heb ik me aangemeld.

Ik ben Rogier, 20 jaar en al ongeveer een jaar horlogeliefhebber. Mijn fascinatie begon toen ik vorig jaar in Schoonhoven een Seiko kocht. Gewoon een naamloos model met enkel datum en lichtgevende wijzers. Aangezien ik toen vrijwel niets wist van de horlogemarkt, dacht ik dat ik toen een heel duur horloge te pakken had. :slight_smile: Horloges begon opeens een fascinatie voor me te worden en ik ben me er toen ontzettend in gaan verdiepen. Met name Zwitserse horloges spreken me het meest aan. Gemiddeld twee uur per dag zoeken op internet, juweliers bezoeken, enzovoort. Mijn oog is vooral gevallen op Omega en TAG Heuer. September vorig jaar besloot ik mijn Seiko weg te doen en een nieuw horloge te kopen. Na twijfel tussen de Omega Seamaster 300M Quartz en de TAG Heuer Aquaracer Quartz, ben ik een voor het tweede gegaan.
Nog steeds ben ik er ontzettend blij mee en kan ik echt geen dag zonder. Als ik hem een dag niet draag, mis ik hem ook echt. Het gevoel dat je iets bij je hebt wat helemaal bij je past en wat je constant op de hoogte houdt. Ik vind dat wel iets onmisbaars hebben. (ik zal zeker niet de enige zijn hier!) Helaas krijg ik toch steeds meer trekjes om toch een nieuw (automaat) horloge te kopen, maar ik hoop dat dit gauw over zal gaan, want ik zou het anders erg jammer vinden om afscheid te moeten doen van dit jonge klokje.

Naast mijn eigen horloge bewonderen, vind ik het ook fijn om naar de klokjes van anderen te kijken. Ik weet bijvoorbeeld van al mijn collega’s wat voor een horloge ze hebben. Ik ben verder geen verzamelaar, omdat ik me het liefst helemaal hecht aan 1 horloge. (net als 1 vriendin bijvoorbeeld) :slight_smile:

Groetjes,

Rogier

Welkom Rogier,

Je hebt geen slechte keuze gemaakt denk ik zo. Er zijn hier genoeg Tag liefhebbers.
Wel zien we graag foto’s en dan bedoel ik je horloge.

Welkom op dit hele leuke Forum en geniet van al het moois dat voorbij komt.

Welkom. En ik was ook geen verzamelaar. Maar je zult zien dat je sommige dingen gewoon moet hebben en andere niet kunt laten liggen. :wink:

Dit wordt heus niet je laatste horloge.

Welkom Rogier, en naast je Seiko zou ik gewoon een kleine verzameling aanleggen en dus gewoon je Seiko houden! Vooral ook omdat je er toch zo gehecht aan bent en je volgens mij spijt zou krijgen als je 'm ooit weg zou doen. Daarom doorsparen en er gewoon wat bij kopen.

Heren,

Bedankt voor het warme welkom!

@Ed:
Foto’s komen, maar dan moet ik wachten totdat ik een camera kan lenen (heb zelf geen)

@Jaap-Wim:
De Seiko heb ik verkocht aan een kennis Ik vond het gewoon erg zonde om een 3 maanden jong horloge te laten liggen. Het doet me toch plezier als ik zie hoe tevreden hij ermee is en hem altijd draagt.

Hoi Rogier, ik bedoelde de Tag Heuer, in elk geval het horloge waar je dit over schreef:

[quote]Nog steeds ben ik er ontzettend blij mee en kan ik echt geen dag zonder. Als ik hem een dag niet draag, mis ik hem ook echt. Het gevoel dat je iets bij je hebt wat helemaal bij je past en wat je constant op de hoogte houdt. Ik vind dat wel iets onmisbaars hebben. (ik zal zeker niet de enige zijn hier!) Helaas krijg ik toch steeds meer trekjes om toch een nieuw (automaat) horloge te kopen, maar ik hoop dat dit gauw over zal gaan, want ik zou het anders erg jammer vinden om afscheid te moeten doen van dit jonge klokje.
[/quote]

Daarover schreef ik dat je die gewoon moet houden en sparen voor een andere. :slight_smile:

Ooh bedoelde je die. :slight_smile:

Mijn vader heeft trouwens nog een Mido Ocean Star uit (geloof ik) 1962. Aangeschaft toen hij in dienst ging. In de tropen begaven de Omega’s en Breitlings van zijn collega’s het, maar zijn Mido bleef goed tikken. Hij doet het nog. Prachtig zoiets.

Mijn beste,

Van harte welkom Rogier, op dit majestueuze forum.
Het horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.

En deze fierheid bespeur ik zeker ook bij jou. Volgens mij ben jij zo trots als een pauw op je ‘TAG Heuer Aquaracer Quartz‘.
En zo hoort het natuurlijk ook.

Een horloge is als het ware een gevangen geest des tijds, een levenskracht die de nauwkeurige opgave van de plaats van de zon aan het hemellichaam op dat moment op die plaats aan jou kenbaar maakt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom op dit geweldige forum Rogier(tu)
Hoop dat je er net zo veel plezier aan mag beleven als ik!(en met mij vele anderen…denk ik)

Gr dennis:)

Welkom Rogier. Ik vrees het ergste voor je… dat verlangen naar een mechanisch uurwerk zal alleen maar groter worden. Zo gaan die dingen nou eenmaal. Maar geniet ondertussen van je TAG. Mooie klok!

Hoi Rogier,

Welkom, ook namens mij.

Van al het moois dat je hier ziet, zul je van je standpunt afvallen. In tegenstelling tot vrouwen, hebben horloges er geen problemen mee als je ze af en toe afwisselt. Bovendien zijn ze een stuk goedoper in onderhoud. :smiley:

Groeten,

Martin

Welkom op het Forum namens een mede tag liefhebber!

Rogier welkom!

je hebt een mooie leeftijd om met verzamelen te beginnen.
Je zult hier veel inspiratie opdoen!

Groet,
Arno.

Bedankt voor het welkomst!

Op verzoek van Ed, hierbij een foto van mijn TAG. Ik heb helaas geen camera, dus ik heb de foto van internet gezocht.

In het echt is deze veel en veel mooier dan op dit wazige plaatje. Het horloge is prima afgewerkt en heeft gewoon een simpele uitstraling zonder al te veel fratsen.

Echter, ik heb ontzettende spijt dat ik geen automaat heb gekocht…

joram Schreef:

Welkom op het Forum namens een mede tag
liefhebber!

Hey Joram,

Mag ik een foto zien van jouw Aquaracer? Ben benieuwd.

Beter laat dan nooit…hier een foto van mijn beide Aquaracers.

Wow, prachtklokken!

Ik heb de versie met de blaco lunette, maar ik had ook eigenlijk liever die blauwe gewild.

RogierJ Schreef:

Wow, prachtklokken!

Ik heb de versie met de blaco lunette, maar ik had
ook eigenlijk liever die blauwe gewild.

Dankje Rogier. Ik ben zelf ook heel erg happy met mijn Tag’s!

Dat is je geraden! :wink:

Je hebt met beide modellen wel erg goede afwisseling wat betreft kleur. Die lunette is echt prachtig.

Mooie cleane klok! (tu)