Even voorstellen.

Hallo ik zal me maar even voorstellen.

Ik ben Marza Tobias en ik ben 20 jaar oud. Ik kwam deze forum tegen toen ik opzoek was naar een horloge. Ik ben nu in het bezit van een Oris, Ricoh, Guess en een Guess Collection. De Oris en Ricoh is volgens mij een vintage en de andere 2 niet haha.

Ook heb ik een vraag aan jullie want ik wil mischien beginnen aan horloges repareren/opknappen, maar waar moet ik beginnen? mischien iemand met goede tips/boeken? En wat is de echt benodigde gereedschap?

Hieronder een foto van mijn horloges. (ben trouwens niet super in fotograveren zoals jullie zien.)

Ik hoor het wel van jullie.

mvg,

Mijn beste,

Van harte welkom op dit majestueuze horloge forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.
En je hebt er zin in zo te lezen!! Je wilt je zelfs gaan bekwamen in het herstellen van horloges.

Met betrekking tot de nodige lectuur kan ik je het boek “Moderne uurwerkreparatie” van de schrijver H. Jendritzki aanbevelen.
Het boek gaat over de reparatie van mechanische horloges met zeer veel uitleg van gereedschappen, omlijst met vele foto’s in duidelijke “Nederlandse taal” En al is het boek uitgegeven in 1955, het is ook nu nog in de meeste gevallen actueel. Het boek is indertijd uitgegeven bij N.V. Heisterkamp - Amsterdam.
Aan dit boek is overigens zeer moeilijk te komen. Een enkele keer zie je het wel eens op de ‘Horlogemarkt’.
Er zullen ongetwijfeld meer boeken op de markt zijn (meestal niet in het Nederlands) doch daar laat ik graag de deskundigen over aan het woord welke zich hier eveneens op het forum bevinden. Idem dito over je vraag naar gereedschap.

En voor een beginner heb je een stel fraaie horloges. Met name die ‘Oris’ vind ik een begeerlijk horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom. En wanneer je gaat sleutelen heb je goed gereedschap nodig. En dat kan je hier bestellen. http://www.selvatime.nl/default.php?cPath=Werkstatt&sPath=Uhrenreparatur

Hoi Marza,

Ook namens mij welkom op dit mooie forum. Tips voor boeken en gereedschap zijn al gegeven. Verder, kijk ook eens rond in de historie van dit forum, daar is ook een hoop te lezen.

Groeten,

Martin

Welkom op dit horlogeforum. Die foto’s gaan best en laten goed zien wat voor horloges je hebt. De Oris is wel heel leuk. Voor tips over boeken en gereedschap kan je de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Er komt dan zeker het één en ander langs:)

Welkom op dit horlogeforum! Veel plezier!
Grt Ger

Bedankt voor de reacties:D. Ik zal de link even bekijken en zal de searchfunctie zeker gebruiken.

Trouwens foto’s zijn niet zo erg scherp omdat ze zijn verkleind, ze zien er nu niet heel “clean” uit zeg maar.

welkom op dit mooie forum. Je zult hier leuke dingen lezen/leren!

Groet,
Arno