Even voorstellen

Goedenavond HF leden.
Inmiddels een maand lid (en eerder natuurlijk al vaker op deze site terecht gekomen), dus ik dacht, ik zal me maar even voorstellen. Ik ben Wander, sinds dit weekend 37 jaar en woon met mijn vriendin in Arnhem.

Horloges
Het is allemaal begonnen rond mijn 13e. Ik heb toen mijn eerste horloge van mijn ouders (Casio 745 AQ-226) gekregen.
Het is daarna een aantal jaren stil geweest, waarna het in mijn 20er jaren weer aanwakkerde. Het waren toen vooral mode- en/of plakmerken welke ik aanschafte. Denk aan Guess, Fossil, Komono, Breil en Pulsar.
Op mijn 30e begon het pas echt. Ik mocht toen van mijn ouders voor mijn verjaardag een wat duurder horloge aanschaffen en dit werd een Seiko 7T62. Daarna was ik de klos. :grin:

Een tijd geleden ben ik in Japan geweest en dit heeft indruk op me gemaakt. Hiermee doel ik op Japanners zelf. De nauwkeurigheid waarmee zij hun werk verrichten is ongeëvenaard. Dit zit ingebakken in hun cultuur en heeft voor de Japanner zelf op sommige gebieden nadelige gevolgen (kijk maar naar het aantal zelfmoorden). Voor producten als horloges, betekend dit dat de afwerking, nauwkeurigheid en controle op ongekend niveau is. De Zwitserse horloge industrie staat natuurlijk ook bekend om haar kwaliteitsniveau, maar ik denk dat het kwaliteitsniveau van onze Japanse vrienden op zijn minst op hetzelfde niveau staat. In Japan heb ik dan ook mijn eerste automaat gekocht. De Seiko Presage SARX015.

Smaak/hobby/werk
Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar dressers al vind ik de wat sportievere horloges ook mooi. Het hoeft van mij niet altijd een automaat te zijn of een duurder merk. Het kijk meer naar het ontwerp/uitstraling. Al wordt ik natuurlijk wel blij van een mooie afwerking of een mooi verhaal (geschiedenis).
Ik heb bijvoorbeeld zojuist voor mijn verjaardag een Nixon gekregen. Dit is een modemerk (quartz). De afwerking laat hier en daar te wensen over (denk aan de secondewijzer welke niet precies op de uuraanduiding terecht komt), maar het design en kleurgebruik vind ik wel ijzersterk. Het merk heeft echt een eigen gezicht.
Ik zou dolgraag van mijn hobby mijn werk maken en een merk opzetten, maar dat zullen wel meer forum leden hebben(?) Ik heb onderzocht waar ik horloges kan laten produceren etc. Dat soort zaken vind ik ook leuk (ben zelf technisch inkoper). Het ontwerp, het design, daar zit helaas mijn probleem, maar ja, misschien vind ik daar nog wel wat op.

Forum
Ik ben positief verrast over dit forum. Complimenten aan de degen die deze website heeft opgezet! De HF leden zijn betrokken mensen en iedereen is erg behulpzaam. Zo hoort het natuurlijk ook, maar het is tegenwoordig helaas niet vanzelfsprekend. Het is ook wel grappig. Mijn vriendin zei al, “net een stelletje wijven daar op die site”. :wink:

Hieronder een paar foto’s (sommige geleend van het www). Diverse horloges heb ik al gepost op “wat dragen we vandaag”.
Bedankt voor het lezen en we spreken elkaar :slight_smile:

Groetjes,
Wander





25 likes

Welkom op het forum! Leuke collectie heb je al. :wink:

1 like

Welkom Wander !

en lekker frisse collectie

grt. Gerard

1 like

Welkom, ervaren starter.
Heel veel plezier hier.

1 like

Welkom streekgenoot (K.A.N.)!

Je hebt al een behoorlijke collectie en net als bij “een stelletje wijven” wordt dat nu net als met hun tassen en schoenen alleen maar meer…dat weet je vriendin ook?:wink:

Grt. Marco

1 like

Welkom!

1 like

@emveezet
Ik heb meer horloges dan dat mijn vriendin schoenen heeft :smile:

2 likes

Welkom op Horlogeforum, Wander! Leuk verhaal en dito collectie. Vooral de PRS516 en de SARX015 zijn top! De rode plaat van die Nixon is inderdaad ook gaaf! Verder nog aanschafplannen/wensen? De horlogelarij kan een beetje verslavend zijn!:wink: Veel plezier met de hobby!

1 like

Mijn beste,

Een gedegen introductie!! Leuk hoor!!
Van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit robuuste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Van Harte Welkom, doe lekker mee met deze community!

1 like

Welkom! Veel wijsheid en mooie aanwinsten gewenst!

1 like

@taged zeker nog genoeg wensen. Ik wil graag nog een Hamilton hebben. Daarnaast is er nog een Seiko onderweg en @zulu heeft nog en horloge in de aanbieding waar ik over aan het nadenken ben (lees: mijn vriendin overtuigen dat ik dit horloge echt nodig heb) :smile:

Welkom! Ja! De Tissot en de Seiko spreken mij het meeste aan. Wie weet komen we elkaar nog eens tegen in A.!

1 like

Yep, that’s always the hardest part…:confused::unamused::wink:

1 like

Een hele leuke introductie!
Heel veel plezier toegewenst.
En die rode Nixon :smiley: Gaaf!

1 like

Welkom :smile::+1:

1 like

Welkom

1 like

Welkom hier!
Je zult je snel “Thuis” voelen hier, tussen alle zielsverwanten.

1 like

Welkom Wander. Leuke intro! :thumbsup:

1 like

Welkom :grinning: Mooie SNN241​:+1:

1 like