EVEN VOORSTELLEN..........................

Meer een lezer dan een schrijver heb ik me sinds juni aangemeld op Horlogeforum en lees met veel belangstelling de discussies hier.
Sinds eind vorig jaar ben ik meer gegrepen door de techniek. Ik vond toen op zolder een kistje waarin ik mijn schijnbare “latente” interesse voor horloges van vroeger jaren had bewaard, een groot aantal Swatchmodellen, sommige zelfs nog nieuw in de verpakking. Na het zien van de make-over reportages van oa Freddy en andere technische posts heb ik mijn eerste “echte” exemplaar gekocht bij Ruud van Clockwise, een Omega Seamaster Professional Chrono. Vooral chronografen hebben mijn interesse met Omega en IWC als voorkeursmerken. Inmiddels is de hobby een beetje doorgeschoten en Seiko lokt ook wel erg. Hierbij een paar beeldjes van wat de afgelopen week aan nieuwe aanwinsten is binnengekomen.Met dank aan Werner voor de gastvrijheid en de gezellige babbel.

Omega Seamaster uit 1956

Ancre chronograaf, niet gepland maar ik kon hem niet laten liggen toen Werner zei dat deze in de verkoop zou gaan.

Leonidas chronographe met Landeron 248 uurwerk, ook gebruikt in vroege Heuer chronografen

Tot slot een Poljot chrono, gekocht van een wel zeer onvriendelijke Duitse Ebayverkoper.
Volgende week een pracht Seiko ophalen bij Dreski en er komt nog een oudere Seiko chronographe daydate aan…
Nu maar weer even sparen…:slight_smile:

Had je naam al een paar keer voorbij zien komen, maar toch nog welkom hier. Hele leuke horloges en er zullen er vast nog vele volgen.

Groeten,

Frank

Mijn beste,

Van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
De tijd welke jij gevangen hebt ik een aantal zeer fraaie horloges.
De Leonidas Chronographe mag mij in deze het meest bekoren.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom,
Dat zijn niet alleen prachtige horloges maar ook prachtige foto’s.
Veel plezier hier .

Mooie exemplaren hoor. Je hebt het horlogevirus goed te pakken. Tot dinsdag. :wink:

Leuke niet alledaagse horloges! En je was me net voor met de Omgea ( snik ) draag hem in goede gezondheid!

Hartelijk welkom chronome, op dit leuke horlogeforum! Jouw collectie mag er wezen zeg(tu) De Ancre is een mooi jaren '70 exemplaar (toch?). Én een Rus, dat doet me deugd:). Ja, de vintage chrono’s hebben wel wat hoor!

Welkom Richard,

Heel veel plezier hier !!

Groet,
Werner

Welkom. Mooie horloges en ook erg mooie foto’s!

Welkom hier!

Mooie Leonidas (tu)

Dit type Poljot heb ik nog niet eerder gezien in die kleurstelling.

Onaardige Duitser:

Juri Levenberg…

Mooie collectie! Veel draagplezier. (tu)

en veel plezier op het forum.

Welkom hier! Je laat ons meteen een paar erg mooie horloges zien! :slight_smile: Die Leonidas kan mij wel bekoren! (tu)

Hartelijk dank voor dit warme welkom, ik hoop mijn steentje te kunnen bijdragen hier…
En nee, die onaardige Duitser was niet Juri maar met de Ebaynaam Hell-Dunkel, eins aber nie wieder :slight_smile:

Ook namens mij, hartelijk welkom.
Je hebt al een paar fraaie exemplaren, en daar zullen er vast nog meer bijkomen vrees ik :wink:

Veel plezier hier,

Martin

Tnx Martin,
Ik vrees van wel…:slight_smile:

Welkom op dit forum!
Prachtige horloges,maar die Leonidas is het einde!
Veel plezier er mee!
groeten
Jack

Welkom hier, en ik had niet gedacht dat IK dat hier nog eens zou zeggen, maar ik vindt de Leonidas ook de mooiste.

Ik houd nl. niet van goud (kleur)

Ik ook niet Pim maar de stijlvolle eenvoud doet het “goud” snel vergeten

Welkom dat zij inderdaad hele mooie klokjes

gr Pieter