Betreft een kloon, Parnis. Ik weet dat dit op horlogeforum vloeken in de kerk is maar ik wilde gewoon eens de proef op de som nemen, dit aangezien horlogeforum nogal verdeeld is over de kwaliteit van dit soort klonen
Het is opzich een prima horloge (voor het geld) de 2 minpunten waren dat hij niet op tijd liep en dat er na een relatief korte tijd een push-pin al kapot was. Verder is het een prima beater voor het geld, indien hij blijft bevallen ga ik op termijn eens sparen voor zijn echte broer.
Ik heb naar een seiko monster gekeken in de tussentijd, maar hij moet momenteel nog verder groeien op me, vind hem te industrieel/ongeraffineerd qua bezel, En als ik hem al zou nemen zou het op een SS presidential of ander soort band zijn, standaard banden van Seiko zijn niet echt hufterproof voor mijn gevoel.
De rubber banden zeker wel. Draag al m’n Seiko duikers momenteel op rubber. Heerlijk (comfortabel), handig (verstellen) en hufterproof (nooit zorgen om schade aan de stalen band en goedkoop om te vervangen).