Even voorstellen

Goedenavond mensen. Mijn naam is Roel, 40 jaar en sinds 2 dagen lid van dit forum.
Ik ben hier terecht gekomen doordat ik op zoek was naar Nederlandse horlogemerken. Ik kwam uiteindelijk terecht in het HFLE2016 topic.
Leuke opzet om gezamenlijk een limited horloge te laten ’ ontwerpen’.
Ik heb de hele topic doorgelezen, erg interessant en erg leuk. Twijfelde zelfs om mee te doen, maar maybe next time.

Ben altijd gek geweest van horloges. Mijn eerste ‘echte’ aanwinst (jaren geleden) was een Breitling.

Hardstikke blij was ik ermee, maar ja, uurwerk hield er al snel mee op, en toch maar blijven dragen :grinning:
Omdat deze Thaise Breitling toch niet helemaal betrouwbaar was, heb ik daarna nog wat Casio’s gehad, een paar radio controlled, Armani, Fossil en ongeveer 8 jaar geleden geïnteresseerd geraakt in automatische uurwerken. Omdat die over het algemeen wat meer kosten, gaan de aankopen niet zo snel meer, maar kan ik weken/maanden zoeken/afwegen/twijfelen of ik een bepaalde type horloge wel of niet zal aanschaffen, mits ik het geld er voor heb natuurlijk. Dus dan moet er soms ook wel eens een weg om plaats te maken voor een andere.

Wat betreft horloges, heb ik nu nog een Seiko automaat, een Bulova, een Longines, zie foto:

en een 116610LV

Op mijn wish list staat nog:

• Tudor Black Bay
  • Meistersinger Circularis
  • Een vintage Boluva (spaceview)
  • Nederlands merk horloge, liefst automaat

Genoeg wensen nog, moet zeggen dat het lijstje ook nog wel eens wijzigd :smile:.
Ik doe op dit forum aardig wat nieuwe ideeën op, dus wie weet. In ieder geval lees ik aandachtig de meeste verhalen, dus ga vooral zo door.

Thx. Roel.

10 likes

Welkom !

Welkom :grinning:

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

Welkom! Leuke collectie al.

Als je een Nederlands merk zoekt zou ik toch nog eens goed kijken naar de HFLE2016. Aevig is een sympathiek Nederlands merk en de Balaur heeft met zijn Eta uurwerk een prima motor draaien! Tenzij je het ontwerp niets vind lijkt me dat dus een goede optie!

En anders zou je eens kunnen kijken naar Pellikaan (klik)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Haha, die Breitling had ik lang geleden op een vakantie in Thailand gekocht en voor mijn vriendin destijds een Rolex. Allebei nep, alleen van die laatste heb ik geen foto’s.
Volgens mij was toen de douane op Schiphol ook nog niet zo steng, ik denk dat ze nu strenger zijn en beter controleren.
Zal vanavond de Bulova en Seiko op de foto zetten.

Welkom. Mooie horloges.
Ideeën voor zul je hier genoeg op doen. Het lijstje wordt alleen maar langer. :yum:

Welkom Roel! Mooie collectie!

Welkom!

Mijn beste,

Roel, van harte welkom bij dit sympathieke HorlogeForum!!
Een fraaie collectie aan horlogerie heb je!!
Zeker die Longines vind ik een topper.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Dank.
Geweldig forum dit.
Ben nu verslaafd aan het topic: “Wat dragen we vandaag”. Geweldig om te zien welke horloges men heeft en draagt, wat zitten er mooie exemplaren tussen!
Ben mijn wishlist al aan het bijwerken :grin:
(Weet niet of ik vandaag nog wel aan werken toekom)

Moet zeggen dat ik hele mooie modellen tegenkom van merken die ik zelf nog niet kende. Leuk.

Welkom.

Die gaat wekelijks veranderen, voorspel ik je.
Welkom!