Even voorstellen!

Hallo forumleden,

Ik wil even de tijd nemen om mij voor te stellen. De naam is Robert, 27 jaar oud, woonachtig in Montfoort en nu ongeveer 3 jaar horloge gek. Ik heb met een beperkte budget veel geflipperd tussen diverse horloges, om uiteindelijk bij een model aan te komen welke ik al langere tijd wilde hebben.

Het begon met de aankoop van een tag heuer can 1011 als “trouwring” Hoewel het een super horloge betrof, was het een quartz. Ik had al snel door dat ik een automaat mooier vond. Ik heb daarom de tag verkocht en een redelijk geprijsde Raymond Weil 3800 carbon kunnen kopen. Deze heb ik nog steeds omdat de inruilwaarde dusdanig laag is, dat het zonde is om het horloge weg te doen. Daarnaast heb ik de volgende horloges gehad:

Hamilton jazzmaster auto chrono
Alpina 12 hours of sebring
Oris aquis date

Ik heb uiteindelijk de Oris verkocht om hetgeen te kopen wat in mijn bezit zal blijven, te weten:

Omega seamaster 300m aka de james bond horloge

Betreft een super mooi model wat heerlijk om de pols zit. Zwakte van de mens is dat hij/zij nooit genoeg heeft. Oftewel, ben alweer aan het sparen voor de volgende. Ik heb een Breitling Superocean op het oog met rubberen band. Het zal nog wel even duren voor ik deze kan kopen, echter maakt dit de voldoening alleen maar groter.

Soms is het zoeken naar, leuker dan het uiteindelijk bezitten van.

Daarmee wil ik eindigen. Hoop nog leuke gesprekken hier te krijgen!

Groeten,
Robert

6 likes

Welkom! En we zien trouwens graag foto’s :wink:

1 like

Ik heb niet alle foto’s op de telefoon, maar dit was de oris:

De Hamilton

Dit is de seamaster! Ik had het horloge gekocht met een kras op het glaswerk en een klein gaatje aan de onderzijde van het glas (huh?) Kwam ook zonder doos en papieren, maar is volledig gecontroleerd door een horlogemaker. Glas is ook al gerepareerd. Dit zijn de foto’s met het oude glas. (Je ziet het bijna niet, maar als je het eenmaal hebt gezien, dan gaat het storen)

De Raymond Weil, aka the tank!

Excuses voor de slechte opbouw. Allemaal op de telefoon.

3 likes

Welkom, mooi hoor👍

1 like

Welkom en leuke collectie! Van dat glas is wel vreemd. Was deze gesigneerd?

1 like

Welkom!

Wacht even, je hebt dus in feite je “trouwring” verkocht?

1 like

Haha ja, althans, ik heb ook een trouwring, maar het horloge stond ook symbool als. Ring draag ik niet. Ach mijn vrouw is niet zo moeilijk (en een heleboel bossen bloemen)

1 like

Heel vreemd ja. Horlogemaker heeft met de loep gekeken, maar heeft het niet kunnen vinden. Nog vreemder was het feit dat er alleen nog een coating om de buitenrand zat. Leek wel of ze in het midden hadden geschuurd. Als in- ik zie een kras in de coating en poets de coating wel weg-.

Mijn beste,

Robert, van harte welkom binnen de gelederen van dit sympathieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom Robert hier op HF .

1 like

Welkom!

Ik blijf de smp erg gaaf vinden.

2 likes

Ik heb de Seamaster na 21 jaar weg gedaan wegens het fletse blauwe en de nauwelijkse bruikbare bezel, niet te draaien en de hoge onderhoudskosten aan de kroon en de bracelet. Inmiddels is een trotse Oris Aquis Date hiervoor in de plaats, wat een veradeneming…

1 like

Als ik 21 jaar mag genieten van het horloge ben ik dik tevreden! De oris aquis date is erg mooi. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ten tijde van de verkoop sterk begon te twijfelen. Echter vanuit financiële oogpunt en een potentiële scheiding als ik het niet zou doen, heb ik ''t horloge maar verkocht. Sluit niet uit dat ik het model in de toekomst weer eens ga kopen.

1 like

Couldn’t agree more, de reis is altijd leuker dan aankomen!
Welkom Robert, veel plezier hier. En eens met de conclusie over de Seamaster. Heb ook de JB versie gehad, de Pierce Brosnan uitvoering en dan ook in quartz want dat was exact dezelfde. Meest comfortabele horloge die ik tot op heden ben tegen gekomen. Alweer geflipperd natuurlijk maar die komt nog wel eens terug.

1 like

Welkom Robert! Je hebt het horlogevirus al aardig te pakken. Ik vrees dat de inschrijving op het horlogeforum geen verbetering zal geven van de “klachten” :wink:

Wijsheid bespeur ik ook; Soms is het zoeken naar, leuker dan het uiteindelijk bezitten van.

En nu je hoofd niet op hol laten slaan met al het moois wat hier langskomt. Voor velen van ons (waartoe ik mijzelf ook reken) een grote uitdaging :slight_smile:

1 like

Welkom en die Bond ziet er nog lekker uit zeg. Raar dat ie zo toegetakeld was, zou me niets verbazen als er een onwetende horlogemaker oid aan heeft zitten knoeien. Wel jammer ook dat je je trouwring/horloge hebt verkocht, ga je denk ik later nog wel spijt van krijgen want die vind je nooooit meer terug. :wink: Gelukkig heb je je ring nog.

1 like

Welkom Robert

veel jool en jolijt op het forum van de tijd.

grt. Gerard

1 like

Hartelijk welkom, Robert. Een wijs besluit imo om een horloge maar te flipperen ter wille van je relatie. Daarom bewaar ik sommige horloges buiten het zicht van mijn lief …

1 like

Welkom Robert!

1 like

Welkom en geniet!

1 like