Even voorstellen...

Hallo allemaal,

na zo’n anderhalf jaar rondneuzen op het forum heb ik me ook eindelijk geregistreerd, en zal me hierbij meteen even voorstellen.

Ik ben BartJan en ben 28 jaar. Naast hier ben ik ook op DZVL actief. Ben al heel lang geïnteresseerd in horloges, en de laatste paar jaren groeit deze interesse snel. Qua horloges in de jaren '80 begonnen met enkele digitale Casio’s, waarna een Festina chrono volgde waar ik toch zeker zo’n jaar of 5 mee rond heb gelopen. Naarmate ik ouder werd ging mijn voorkeur van quartz over naar automaten, en de eerste automaat was een simpele Citizen. Zo’n 5 jaar geleden wilde ik eens wat anders, en toen ik langs een juwelier liep zag ik daar diverse U-Boats liggen. Dat waren toch wel hele aparte dingen, en ik had er nog nooit iemand mee zien lopen. Een half uur later liep ik met een 45mm model naar buiten. Ik kwam er later achter dat ik het horloge behoorlijk goedkoop mee had gekregen, waarschijnlijk doordat de juwelier klakkeloos de prijs onderop de box had overgenomen, zonder even te checken of die prijs wel bij dat horloge hoorde. Ik heb zo’n anderhalf jaar denk ik met plezier met het horloge rondgelopen, maar op een gegeven moment liep half Nederland met zo’n horloge, en was de lol er snel vanaf. Daarnaast is het een quartz horloge, en ik wilde graag terug naar een automaat. Dat werd een merkloze titanium Flieger, ergens in Duitsland op de kop getikt. De U-Boat ligt nu al ruim een jaar ongebruikt in de kast, misschien moet ie maar eens in de verkoop. Mijn eerste écht ‘grote’ aankoop heb ik ruim zes maand geleden gedaan, een Oris Divers Date, met zwarte wijzerplaat. Was al een tijdje op zoek naar een duiker op stalen band, en ik was al snel gecharmeerd van het model. Ik moet zeggen dat deze aankoop naar meer smaakte, denk dat ik het virus te pakken heb. Daarna nog een Citizen Nighthawk Black Eco-Drive aangeschaft, en sindsdien is het rustig… :wink:

Nou, al met al is het even voorstellen toch uitgelopen op een flink verhaal, dat ik bij deze afsluit.

Groeten BartJan

Hoi BartJan,

Welkom hier!
Zoals je weet houden we hier van foto’s, en je hebt toch een paar fraaie exemplaren, die het verdienen uitgebreid geshowed te worden :slight_smile:

Groeten,

Martin

Welkom BartJan.
Horlogevirus is erger dan een griepje :smiley:

Foto’s zijn ook altijd welkom.

Mijn beste,

Ook namens mij, Welkom BartJan, op dit horlogeforum all-round.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.

En tja, die foto’s he. We kunnen er maar geen genoeg van krijgen!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

MartinB Schreef:

Zoals je weet houden we hier van foto’s,

Bedankt heren!

Kijkt u eens, 3 van mijn eigendommen (de foto van de Citizen is van basl):

Leuk verhaal, leuke horloges! Welkom!

welkom, en die oris is prachtig

Wij vragen, U draait :smiley:

Mooie, stoere horloges (tu)

Groeten,

Martin

Dat vind ik nou een bikkel van een klok die oris!!!:~

Welkom, en veel plezier op dit forum.

BeeJeeDee Schreef:

…Daarna nog een
Citizen Nighthawk Black Eco-Drive aangeschaft, en
sindsdien is het rustig… :wink:

Ik vrees dat daar nu verandering in gaat komen:D

Welkom op dit forum!

Welkom hier! :slight_smile:

Welkom in het tehuis voor horlogezieken.:wink:

Michel

Welkom op het forum BartJan.

Mooie horloges heb je. Vooral die Oris is erg stoer. Ik heb zelf de blauwe versie gepast. Hoewel deze veels te fors was voor mijn kleine polsen, vond ik het toch een prachtklok.

Rogier

Welkom hier BartJan.

Nou is dit geen veel voorkomende naam, kom je van de eilanden?

In ale gevallen veel plezier hier.

Paul G. Schreef:

Welkom hier! :slight_smile:

pimobiel Schreef:

Nou is dit geen veel voorkomende naam, kom je van
de eilanden?

Niet echt, kom uit de Achterhoek :wink: