Even voorstellen

Ik ben Martijn, ben 32 jaar en woon in Groningen, ben vrijgezel en werkzaam binnen een grote internationale organisatie als Technical Assistant.

In mijn tiener jaren en begin 20 veel horloges gehad van o.a. Hublot, Breitling, A. Lange & Sohne en Vacheron Constatin. Allen replica en binnen de kortste keren stuk.

Daarna volgde een lange periode zonder horloge tot ik drie jaar geleden een aantal quartz horloges gekocht heb, een Frederique Constant Business Timer

en een Maurice Lacroix Les Classiques Chronograph.

Plaatjes geleend van het internet.

Op dit moment begon ik het forum ook wat meer te volgen om mijn interesse in horloges en de merken te verbreden. Ik wilde graag overstappen naar een automatisch horloge en heb uiteindelijk beide horloges verkocht en een Oris TT1 gekocht.
Stiekem best een beetje spijt van de verkoop van de 2 quartz horloges omdat ik ze beide (nog steeds) erg mooi vind.

Mijn Oris TT1

Op dit moment twijfel ik een beetje welke kant ik op wil, want ik wil wat nieuws, of extra’s :slight_smile:
Aan de ene kant wil ik naar een duurder segment, Tudor, Breitling rond de 1750 - 2250 euro.
De andere kant wil mij gewoon aan de betaalbare (voor mijn gemoedsrust) horloges houden, Longines, Seiko, Hamilton rond de 500 euro.

Hoop hier nog veel te leren en te genieten van horloges, bedankt voor het lezen!

Martijn

14 likes

welkom mede-Groninger :slight_smile:
De Oris is een mooie klok. Als je van afwisseling houdt, zou ik eerder enkele betaalbare horloges aanschaffen (2e hands) dan dat ik 1 dure zou kopen. Maar als je die ene mooie (dure) klok wil: Vooral doen!

Welkom op het forum!

De keuze tussen 1 (of slechts enkele) horloge of veel horloges is heel persoonlijk. Ik zelf draag liever een (duur) horloge heel vaak dan een paar (wat goedkopere) horloges lange periodes niet of nauwelijks. Er zijn hele volksstammen die het liever andersom doen, maar net hoe jij je hobby wil inkleden. Het wel of niet willen uitgeven van grote bedragen aan een horloge is dan ook weer de vraag of je dat aan je zelf kan/wil uitleggen.

Alledrie je horloges vind ik gaaf overigens. Afhankelijk van welke kledingstijl je hebt (zakelijk en privé) is de een echter wel een betere keuze dan de andere. In pak of casual chique zou ik de Oris niet snel dragen, andersom zou ik persoonlijk de twee quartzen ook weer niet kunnen dragen (te chique).

Welkom!

Je hebt al een paar fantastische klokken in bezit zeg! Ik zou in jouw geval 2e hands kopen. Mocht het dan toch niet je ding blijken, dan verlies je er meestal niet veel op.

Verder; geen impulsaankopen, al lijkt de deal nog zo goed. Als je iets hebt gevonden wat je ECHT mooi vindt, zou je over een maand ook nog mooi moeten vinden. Zit het horloge na een maand nog je hoofd? Dan kan je op jacht…

Zolang je vrijgezel bent zou ik gaan voor het hogere segment!
Welkom.

4 likes

Welkom

Welkom en veel plezier hier.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik vertel elke jongere in mijn auto ook dat als ze geslaagd zijn, ze geen Golf moeten kopen zoals ieder ander. Een gezinsbak rijden kan later altijd nog. Koop een MX5!

Dus, spaar om te spenderen nu het nog kan!

1 like

Een dikke gti of R is geen gezinsauto toch :innocent:
Maar ik snap je punt hoor.

On topic: koop wat je mooi vind! Als je het duurdere segment kunt betalen is dat alleen maar mooi meegenomen :slight_smile:

Thanks allen, op dit moment kan ik dat niet betalen, daarom zal de Oris dan weg moeten en zal ik moeten sparen voor het hogere segment. Ik ben alleen nogal veranderlijk en vind heel veel mooi.
Wil bv ook graag een Seiko SKX007 / 009 maar twijfel dan vaak of ik die zou moeten kopen of gewoon sparen voor het hogere segment. Vind de afwisseling ook erg leuk :slight_smile:

Denk dat ik eerst in het lagere segment blijf, ik weet niet hoe comfortabel ik me voel met een duur(der) horloge. In ieder geval bedankt voor het warme welkom!

Mijn beste,

Martijn van harte welkom in die tijdloze wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Hartelijk welkom! Succes met onze hobby.
Zelf heb ik er een half jaar over gedaan om te weten wat ik werkelijk wil. Nu ik het weet, geeft dat een hoop rust. Ik moet nog wel een tijd sparen, een jaar of twee, denk ik. En dan ga ik los! Richting Grand Seiko spring drive i.c.m. een bezoek aan Japan.

Welkom en veel plezier hier :+1:

Welkom!
Dit segment leent zich perfect voor een mooi jong gebruikt horloge.
Succes met de jacht!

En veel plezier hier!

[quote=“Twick, post:1, topic:86678”]
In mijn tiener jaren en begin 20 veel horloges gehad van o.a. Hublot, Breitling, A. Lange & Sohne en Vacheron Constatin.
[/quote] Wow, dacht ik en daarna :disappointed:

Desalniettemin, van harte welkom!

2 likes

Welkom! Veel plezier op HF.

Welkom!

1 like

Welkom. Ook in dit segment is veel leuks te vinden. Kijk mischien eens met een schuin oog naar de horlogemarkt. Komen vaak genoeg mooie klokje voorbij van 100-300€. Prima om een beetje rond te flipperen en kijken wat wel en niet bevalt.