Ik lees al een tijdje mee en dacht dat ik me nu ook maar eens moest voorstellen.
Heb zelf een simpele quartz Pulsar en een Victorinox Seaplane (speciale Yamaha uitvoering) opwinder… Dit waren alletwee cadeaus (van een ex vriendin en een ex werkgever 8-)) en ik wil er nu wel eens een kopen.
Maar ik ben nu aan het rondkijken naar een automaat (vind ik mooie techniek en ik moet toch iets van criteria hebben :D) maar weet nog niet wat ik nou eigenlijk precies wil. Dus misschien hebben jullie nog wel leuke suggesties die ik nog over het hoofd heb gezien op mijn internet strooptochten.
Allereerst wat ik echt mooi en/of cool vind:
Bell & Ross, Heuer Monaco > Maar dat gaat echt ver boven mijn budget.
Sommige Welders > (maar dat is volgens mij allemaal quartz)
De DarthFrankenTunamonster, (of hoe dat ding ook mag heten :D) en de Darth monster met witte wijzerplaat die me vanaf de site van Monsterwatches zit aan te staren vind ik geweldige klokken. > Ik vraag me alleen af of die zwarte coating (is dat PVD?) wel tegen regelmatig gebruik kan. Krasje op RVS of Alu vind ik nog wel kunnen, op zwart is het een beetje jammer…
Broadarrow Seiko of soortgelijks vind ik ook stoer, maar dan wel het liefste echte Army issues > Ik heb al een soort Flieger stijl horloge, dus wil ik toch liever iets anders.
Die hele cleane MKII’s vind ik ook erg mooi.
Er komt een dag dat ik een vintage Speedmaster manual koop, maar die dag is nog niet aangebroken.
Groot mag, maar ben niet per se op zoek naar het grootst mogelijke horloge.
Welkom op het forum! Als je die black-white monster mooi vindt, heb je dan al gedacht aan een “gewoon” (RVS) black monster (SKA 779) van Seiko?
In ieder geval wens ik je veel genoegelijke uurtjes op deze pleisterplaats van horlogeverslaafden…(tu)
Het zwart zit er goed op, ik heb wel eens een ander model met Seiko-PVD terug gekregen met veel krassen op het hardlex, maar geen op het zwart. De drager was een tuinder…
Hoi aadmanz ook welkom namens een ook nog niet zo heel lang geleden aangemeld forumlid. Om je eerlijk te zeggen heb ik een valse start gemaakt met de aanschaf van een nieuw horloge. Heb nu een klein aantal Seiko’s (meeste vintage) en ze bevallen prima. Btw. virus hier opgelopen
Veel kijk en lees/schrijf plezier gewenst!
Welkom op dit forum. Eigenlijk zit je nu in het leukste deel van de aanschaf van een nieuw horloge, het afwegen, info zoeken, vergelijken, passen etc. Bezit van de zaak is het einde van het vermaak zegt men wel eens…totdat je voor je volgende aanschaf gaat;) Veel plezier en een Seiko is altjd goed!
Welkom op dit forum.
Goede smaak, zo’n zwart monster, die vind ik erg mooi, vooral de paarse.(Moet je wel ff Goegelen, want Rob heeft er geen plaatje van op zijn site)
Ik ga voor een SKZ255 Frankenmonster… Vrijdag een 253 omgehad, prima te doen om mijn (niet al te dunne) pols… Mooie klok, erg industrieel, gebouwd als een stuk gereedschap.
Gooi ik er meteen een Nato ofzo op en ga ik daarna eens kijken of ik hem dan wil modden…
Een hele cleane wijzerplaat lijkt me namelijk erg cool in die grote zwarte klok.