Na behoorlijk lang meegekeken te hebben op dit forum (veel geleerd) zal ik me ook even voorstellen.
Ik kom uit Hoofddorp en ben van 1951
Bij mij is alles begonnen met dit horloge:
Een Longines uit ongeveer 1940 Was van mijn grootvader en na 40 jaar heb ik hem uit een kast gehaald en laten opknappen.
Het caliber is een 12.68ZS met flyback.
Na het opknappen van de Longines zei mijn vrouw dat ze in Thailand ook nog wel een oud horloge had liggen (Mijn vrouw komt uit Thailand )
En later in Thailand haalde ze deze Rolex uit een oude kist.
Hij was van haar vader geweest en had al 25 jaar van zijn leven in deze kist doorgebracht.
De volgende dag heb ik mijn zwager gevraagd eens te kijken en deze kreeg hem een stuk goedkoper (In Thailand kan je beter aan een Thai vragen om iets voor je te kopen dat scheelt aanmerkelijk in de prijs)
Hij is uit 1953 en er zit een 354 caliber in. De opwindstift en kroon waren
niet origineel maar deze waren nog steeds te krijgen.
Na al deze oudjes wilde ik ook wel eens iets nieuws hebben en heb ik
recentelijk deze Longines aangeschaft
En langdradig is je verhaal al helemaal niet! Leuk toch dat de meeste van je horloges een eigen verhaal hebben, in jouw geval vaak nog persoonlijk ook…
Welkom op het forum!
Hoi Beuse, welkom
Prachtig verhaal (eigenlijk te kort :D) met ditto foto’s (tu)
Ik vind de Omega heel mooi, zoiets zoek ik ook nog ('53 mijn geboorte jaar).
Veel lees,schrijf en kijk plezier gewenst (heb ik hier ook).
Van harte welkom Beuse, op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien!!
Je zal het hier ongetwijfeld snel naar je zin hebben en de wijsheid der horlogemagie met gepaste trots doen verkrijgen.
En trots ben je. Gezien je collectie bijzonder fraaie horloges en het originele verhaal achter deze aanwinsten. Mijn complimenten!!
De Longines GMT zal ongetwijfeld zijn diensten bewijzen als wereldklok tussen Nederland en Thailand.
Dat is nog eens een mooie binnenkomst. Goede foto’s en verhaal (tu) Binnenkort maar eens naar Thailand op vakantie denk ik…daar valt nog wat te scoren op horlogegebied zo te zien.