Even voorstellen

Welkom op HF Otto :thumbsup:
Mooie, diverse horloges heb je al, veel HF-plezier toegewenst.

Welkom hier op het forum.

Leuke, mooie en originele introductie : hartelijk welkom, Otto!
Tja, dat raadsel … Slaapt Sinterklaas nu met zijn baard boven of onder de dekens? Sindsdien slaapt de Sint niet meer.

1 like

Mede forumleden jullie hebben 1954 als mijn geboortejaar opgeven, ik ben oud maar nog niet zo oud. @Captaingingerbeardd, @MarkII @PeterGP7313 de oplossing raadseltje!

In 1953 patenteerde Rolex de vergrootglas lens (cyloop). Doel van de lens is de datum ca. 2,5 keer te vergroten en daarmee de afleesbaarheid.

In 1954 introduceerde Rolex in Basel de zogenaamde cycloop. De cycloop werd alleen gebruikt bij de geel gouden Datejust modellen. Mi de geel gouden Datejust met de referentie 6305. In 1956 verscheen de Datejust modellen met de referentie 6605. De cycloop werd standaard op dit model geleverd.

Terugkomend op mijn geboortejaar. De cycloop werd in 1956 standaard op de stainless steel Datejust modellen geleverd. Ik heb zo’n stainless steel Datejust. De laatste productie jaar van deze referentie is 1959. Mijn geboortejaar is dus 1959.

Bron

vetroplastica.it/Rolex-Datejust-22.html

1 like

Ach, met 1 pagina google 5 jaar ernaast zitten is best knap, vind je niet? :wink:

de laatste foto van mijn collectie een Rolex 6605 uit 1959