Even voorstellen

Hallo beste forumleden,

Na een poosje gelurkt te hebben, heb ik besloten om een account aan te maken. Ik verbaas me nog steeds over de hoeveelheid expertise die hier aanwezig blijkt en tot op heden heb ik in vrijwel ieder topic iets nieuws geleerd. Gezien mijn interesse in de ‘‘horlogerie’’ met de dag stijgt hoop ik hier nog veel tijd te spenderen en veel te kunnen leren.

Qua collectie heb ik momenteel niets bijzonders te melden; ik ben slechts in het bezit van één horloge, dat ook nog een plakmerk is. Dat neemt niet weg dat ik hem prachtig vind en ik er met veel plezier naar en op kijk, maar foto’s daarvan komen nog wel omdat het vast niet gewaardeerd wordt als iemand met twee posts dergelijke horloges gaat plaatsen. Verder heb ik momenteel een bijzonder mooie Seiko 5 onderweg die ik al spotte bij een bevriend forumlid, maar die was te zijner tijd helaas al verkocht. Dan maar een uit Singapore laten komen: de SNKM47.

Aspiraties voor de toekomst zijn wellicht een upgrade naar een luxere Seiko zoals een SARB. Van Seiko zelf ben ik namelijk wel erg gecharmeerd. Verder kan ik zowel de binnen- als de buitenkant van een horloge waarderen en daarom ben ik van plan om binnenkort een goedkoop en afgeschreven horloge op de kop te tikken, om eens te experimenteren met het ontmantelen (en hopelijk het weer in elkaar zetten!) van een uurwerk. Ik zag laatst een topic over een masterclass voorbij komen dus de kans is groot dat ik daar in de toekomst mee aan de slag ga :slight_smile:

Qua stijl ben ik meer van nettere watches en mijn absolute droom is deze Laurent Ferrier:

13 likes

Welkom en veel plezier hiero :slight_smile:
Mooie dresser btw!

1 like

Welkom Mafkees. You can’t go wrong with Seiko. :thumbsup:

1 like

Welkom :grinning::+1:

1 like

Welkom!

1 like

Mijn beste,

Leuk!!
Weer een enthousiast horloge-passionist er bij!!
Van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dankjewel :slight_smile:
Zeer mooi inderdaad! Een droomwatch, met nadruk op ‘droom’ gezien de RRP rond de €95K ligt. Ik houd het voorlopig even bij mijn factor 500 beter betaalbare Seiko :wink:

1 like

Welkom! Leuke vooruitzichten.

Betreft klokje (de)monteren. Mijn ervaring was dat ik t eerst uitprobeert met wat goedkopere Chinese uurwerkjes. Eerst n eta 6497 kloon in n radiomir achtige kast. Dat uurwerk Is relatief groot en met n handopwinders begin je ook met iets eenvoudiges. Daarna Had ik n Chinees automaat horloge in n mini fiddly achtige kast gedaan. Kleiner formaat maakte t gelijk toch n stap lastiger voor n noob als ikzelf.
Daarnaast Had ik v elk uurwerk nog n reserve als donor erbij genomen voor t geval er iets zou mis gaan, en dat gebeurde ook. Zo kon ik doorgaan met t werk ipv dat je stilstaat omdat n onderdeel kapot ging.
Daarnaast bewust gekozen voor klokjes die ik mooi vond. Zo heb je behalve plezier vh (de)monteren, daarna ook nog n klokje wat extra bijzonder.is om te dragen, omdat je m zelf uit- en in elkaar hebt gezet.

2 likes

Welkom Kees :wink:

Geniet van het forum, erg leerzaam en leuk. Pas wel op voor flipperitis. Er is nog steeds geen medicijn voor gevonden.

1 like

Welkom, man met leukste forumnaam!
Mooie grail!

1 like

Welkom!

Ik ben benieuwd naar de foto’s van je horloge. Knal er maar gewoon op!
Ik zelf heb ook een ‘plakmerk’ horloge! Een Oozoo van een paar tientjes. Ik draag ook dat horloge met heel veel plezier :slight_smile:

1 like

Welkom Maf-Kees op de leukste forum van NL :slight_smile:

1 like

welkom

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op het ikhebeenhorlogeticforum!!

1 like

Op verzoek dan :wink:
Dit is het eerste horloge dat ik ooit gekocht heb en de keuze was weloverwogen. Mijn fascinatie voor het wonderlijke mechanisme dat onder de motorkap schuilt komt ook goed tot uiting daar ik gekozen heb voor een skeleton. Alle interessante delen zijn goed te zien en ik heb dan ook veel tijd gedood met het bestuderen van het interieur. Vaak zie je een enorm schouwspel bij skeletons maar deze is wat gereserveerder. Op de foto’s is het minder duidelijk te zien maar de bezel en de kroon zijn rosé goud, terwijl de rest van de kast zilver is.

Foto’s geleend van Google omdat ik het zelf toch niet beter zou kunnen!

2 likes