Even voorstellen

Welkom !

Het taalgebruik door de jongeren is vaak bedroevend. Me horloge i.p.v. Mijn horloge en meer van dat soort streken :slight_smile:
Ik hou wel van wat achaisch taalgebruik.
Welkom op dit leuke forum.

Peter (de oudere jongere)

1 like

Hee Frank!!
Welkom en veel leesplezier op dit forum!!

Het lijkt me dat er zich weinig onbeschaafde tokkies op dit forum ophouden en er is natuurlijk wel een correlatie tussen opleidingsniveau en taalgebruik.

Dat bedoelde ik geenszins. Ik tracht mensen niet te beoordelen op hun taalgebruik / opleidingsniveau. Aan onbeschoftheid heb ik wel een erge hekel. Overigens: als schoolmeester in ruste lees ik soms de mooiste zinnen, met spellingfouten. Dat verschijnsel heeft niets met intelligentie (of slordigheid), maar alles met spellingzwakte te maken. En dat vind ik totaal niet erg!
Mijn opmerking is: he! Is dit een trend, of heeft dit te maken met een streek?

Ik vind dat er nog ‘genoeg’ bedroevends qua taalgebruik langskomt. Soms kan ik het ook niet laten om 't te verbeteren. Zeer irritante eigenschap misschien … maar toch.

Eerder deze week had iemand 't over een ‘erf stuk.’ Wat mij betreft hoort dat op een agrarisch forum en niet op een horlogeforum. Maar soms levert het ook hele grappige dingen op: http://www.spatiegebruik.nl

Welkom! Veel plezier hier! :thumbsup:

Heeft allemaal met tijd te maken. Stel je eens voor dat je ‘mijn’ horloge zou moeten typen, dan is ‘me’ horloge toch veel sneller!! De mensheid moet tegenwoordig alles snel snel snel doen. :wink:
OT: Welkom Frank, op youtube heb je ook veel instructiefilmpjes die je kunt raadplegen voor het aanpassen van bandjes etc. Maar dat moet jij als ‘jonge hond’ natuurlijk wel al gevonden hebben:grin:

Gr. Stefan

Welkom Frank! Leuke horloges. En inderdaad zoals een aantal mensen al aangaven, Tissot: :+1:

Welkom Frank

Welkom Franky,

Op de binnenkant van de schakels staan kleine pijltjes.
Druk de pinnen eruit in de richting van deze pijltjes.
Stop de pinnen ook weer terug in deze richting.
Maar wellicht wist je dit al, igg veel plezier op dit forum.

Grt.

Welkom Frank

Hoi Drex,

Bedankt! ik had inderdaad al ea opgezocht op internet.

Nu alleen nog even opzoek naar een leuk setje met tools om dit te kunnen doen!

Grt

1 like