Even voorstellen

Dag,

Ik heb zojuist een account gemaakt en dacht dat het wel gepast was om me eerst even voor te stellen. Ik ben 21 jaar oud en verdiep me eigenlijk pas sinds kort in horloges. Ik ben nog een student dus moet nog op mijn budget letten.

Twee jaar terug kwam ik iemand tegen op een feestje en raakte een beetje aan de praat hij vertelde dat hij horloges verzamelde als hobby. Ik dacht bij mezelf: “Jezus… horloges sparen dan moet je wel heel oppervlakkig en materialistisch zijn.” Het gesprek strandde ook al snel en heb hem nooit meer gesproken.

En vorig jaar tijdens de feestdagen werd mijn mening over horloges helemaal veranderd. Mijn moeder stelde voor om een mooi en net horloge te gaan kopen. Toen wist ik nog niet eens het verschil tussen een quartz en een mechanisch uurwerk. Na een paar dagen speuren bij juweliers slaagde ik uiteindelijk bij Christ in Düsseldorf. Ik had een Hamilton Khaki (ref: H705450) uitgekozen mijn eerste mechanische horloge!
Hij hangt heerlijk om de pols en hij staat eigenlijk overal goed bij.
Tot op de dag van vandaag heb ik geen spijt van mijn keuze toch ben ik sindsdien bijna dagelijks aan het kijken naar andere horloges.
Zo begreep ik ook nooit de prijskaartjes van horloges als A. Lange & Söhne of Panerai. Ik dacht bij mezelf: “Dat koopt toch niemand? Het is geen Rolex!” Nu ik er wat meer over ben gaan lezen over luxe horloge merken begin ik de prijskaartjes te begrijpen en zie ik hoeveel werk en vakmanschap er in een uurwerkje gestopt kan worden.

Kortom ik ben nog echt een broekie.

Jullie zullen ook wel mijn horloges willen zien dus hier is mijn “Collectie”

Mijn eerste horloge kocht ik zo’n 6 jaar terug, een TW Steel TW01. Dit is geen bijzonder horloge ik had hem vroeger gewoon gekocht omdat ik hem heel erg mooi vond. Deze stationsklok leest ook heel erg makkelijk en draag hem nog altijd ook al is er niks bijzonders aan.

Mijn tweede horloge is dus de Hamilton Khaki waar ik het al over heb gehad.

Mijn derde horloge is een Swatch Sistem51 Clouds, deze heb ik vandaag gekocht. Heb hem gekocht omdat ik het concept erg leuk vind en daarnaast vind ik hem ook best mooi (is ook niet onbelangrijk). Verder ben ik ook erg benieuwd hoelang het uurwerk mee zal gaan.

Ben zelf ook benieuwd hoe de collectie verder gaat groeien de komende jaren. Op dit moment heb ik geen idee wat de volgende gaat worden. Misschien een dresswatch, een diver of toch vintage.

Één ding is zeker ik heb het virus te pakken.

24 likes

Welkom! Mooi begin heb je met die Khaki. :thumbsup:

Welkom! Ik ben zelf helemaal gek van divers. Nadat ik mijn eerste had gekocht (een Seiko skx007) was ik verkocht. Een bronskleurige diver is ook erg tof! Hierbij die van mij:

Succes nog met zoeken!

Welkom. Moge dit het begin zijn van een lange horloge verslaving.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Veel plezier op dit verslavende forum🖒😎

Welkom, leuk dat je mee komt doen op HF :thumbsup:

Van harte welkom en heel veel plezier in de roerige wereld van het HF !

Die Hamilton is een hele goede binnenkomer :+1: :relaxed:

Welkom.
:mortar_board:

Welkom :grinning:

Goedemorgen Dakpan,

Welkom in een geweldig leuke wereld!

Één klein adviesje, maak je studie netjes af. Kans is groot dat je straks een wat ruimer budget nodig hebt… :joy::joy::joy:

Welkom, altijd leuk om een jonge enthousiasteling met het “virus” te mogen verwelkomen. Leuke binnenkomer overigens met die Hamilton. :thumbsup:

Welkom en mooie intrede :+1:

Welkom op het forum! Ik ben benieuwd hoe je collectie er over een jaar uitziet. Ik herinner me mijn eerste post nog, daarna veranderde mijn collectie (diverse keren) drastisch :grin:

Welkom hier, wat meer rondhangen hier staat garant voor “het virus” succes!!! We zien je toekomstige aankopen graag met plaatjes verschijnen hier…

Van Harte Welkom in deze materialistische wereld :wink: en veel plezier hier. Mooi om zo jong te zijn en nog heel lang met horloges om te kunnen gaan. Benieuwd naar wat er komt en gat in je collectie, de Hamilton was in ieder geval een prima keuze. Kies wat je mooi vind, het enige belangrijke criterium :thumbsup:

Welkom en inderdaad spannend wat de toekomst zal brengen :wink:

Veel plezier hier!

Welkom.

Welkom op het forum! Veel plezier! :slight_smile: