Even voorstellen

Dag,

Ik heb zojuist een account gemaakt en dacht dat het wel gepast was om me eerst even voor te stellen. Ik ben 21 jaar oud en verdiep me eigenlijk pas sinds kort in horloges. Ik ben nog een student dus moet nog op mijn budget letten.

Twee jaar terug kwam ik iemand tegen op een feestje en raakte een beetje aan de praat hij vertelde dat hij horloges verzamelde als hobby. Ik dacht bij mezelf: “Jezus… horloges sparen dan moet je wel heel oppervlakkig en materialistisch zijn.” Het gesprek strandde ook al snel en heb hem nooit meer gesproken.

En vorig jaar tijdens de feestdagen werd mijn mening over horloges helemaal veranderd. Mijn moeder stelde voor om een mooi en net horloge te gaan kopen. Toen wist ik nog niet eens het verschil tussen een quartz en een mechanisch uurwerk. Na een paar dagen speuren bij juweliers slaagde ik uiteindelijk bij Christ in Düsseldorf. Ik had een Hamilton Khaki (ref: H705450) uitgekozen mijn eerste mechanische horloge!
Hij hangt heerlijk om de pols en hij staat eigenlijk overal goed bij.
Tot op de dag van vandaag heb ik geen spijt van mijn keuze toch ben ik sindsdien bijna dagelijks aan het kijken naar andere horloges.
Zo begreep ik ook nooit de prijskaartjes van horloges als A. Lange & Söhne of Panerai. Ik dacht bij mezelf: “Dat koopt toch niemand? Het is geen Rolex!” Nu ik er wat meer over ben gaan lezen over luxe horloge merken begin ik de prijskaartjes te begrijpen en zie ik hoeveel werk en vakmanschap er in een uurwerkje gestopt kan worden.

Kortom ik ben nog echt een broekie.

Jullie zullen ook wel mijn horloges willen zien dus hier is mijn “Collectie”

Mijn eerste horloge kocht ik zo’n 6 jaar terug, een TW Steel TW01. Dit is geen bijzonder horloge ik had hem vroeger gewoon gekocht omdat ik hem heel erg mooi vond. Deze stationsklok leest ook heel erg makkelijk en draag hem nog altijd ook al is er niks bijzonders aan.

Mijn tweede horloge is dus de Hamilton Khaki waar ik het al over heb gehad.