Even voostellen

Ik zal me als nieuwkomer even voorstellen.
In tegenstelling tot velen van u ben ik geen verzamelaar of horloge expert.
Ik ben ooit geinteresseerd geraakt in mechanische horloges.
Dit heeft eerst geresulteerd in een eenvoudige ML, welke uiteindelijkgesneuveld is onder een rotsblok. Daarna is het een aantal jaren rustig geweest en heb ik het met mijn oude seiko moeten doen en een nog steeds er aparte Armani (met een soort anthraciet kleurige lak).
Pas geleden is het echt mis gegaan en heb ik mijzelf voor mijn 40e verjaardag een Blancpain kado gedaan (Leman big date ref.2850-1127-53). Een gloednieuw maar “grijs” exemplaar.
Sindsdien is mijn vrouw ook het verschil gaan zien tussen leuk en mooi.
Gelukkig is zij nog lang geen 40. Dus kunnen we nog uitgebreid rondkijken.
Want kijken is minstens zo mooi als kopen.

Welkom! Wat een aankoop, geweldig! Je komt er écht niet onderuit om daar foto’s van te plaatsen. KWIJL

Tijdens onze zoektocht naar een mooi sportief en onbetaalbaar dameshorloge voor mijn vrouw, kwamen we Pierre DeRoche tegen. Dit is de naam waaronder de familie Dubois-Depraz hun klokjes bouwt.
Het merk wordt niet vertegenwoordigd in Nederland. Behalve op hun website is op chrono24 het nodige te vinden.
In ieder geval veel kijkplezier gewenst.
En voor de heren hopen dat je vrouw of vriendin de Grand Cliff milady niet mooi vindt :wink:

Mijn beste,

Han van harte welkom op dit respectabele horlogeforum.
Hét forum, waarbij de passie der materie, hand in hand gaat met het kameraadschap van de mens achter het horloge!!

En dat de zoektocht, het verlangen naar een nieuw horloge de passie levendig houdt, dat kan ik beamen.
Door te verlangen blijven we vitaal. En deze vitaliteit betekend geluk voor ons.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Uiteraard voldoe ik graag aan uw verzoek. Mijn foto’s zij slechts van matige kwaliteit. Het plaatsen van foto’s van derden lijkt me echter niet netjes.

voor de liefhebbers nog even de volledige tekst.
op het uurwerk:
Blancpain
thirty-five(35) jewels
adjusted five(5)
positions
swiss
cal6950

op de rotor:
JB
1735
Blancpain
gold 18K

Tijdens onze zoektocht naar een mooi sportief en onbetaalbaar dameshorloge voor mijn vrouw, kwamen we Pierre DeRoche tegen. Dit is de naam waaronder de familie Dubois-Depraz hun klokjes bouwt.
Het merk wordt niet vertegenwoordigd in Nederland. Behalve op hun website is op chrono24 het nodige te vinden.
In ieder geval veel kijkplezier gewenst.
En voor de heren hopen dat je vrouw of vriendin de Grand Cliff milady niet mooi vindt :wink:

Welkom, en proficiat met je verjaardag en aanwinst.

Welkom en wat een prachtige Blancpain zeg.

Schitterend.

Maar leg het nog even uit van dat rotsblok.
Het schijnt dat er meer ML’s zijn die daar niet tegen kunnen.
Productiefoutje? :smiley: