Eventjes voorstellen

Daarstraks heb ik dit forum eventjes gebruikt als Kapazaa/marktplaats…en dacht dat het eigenlijk veel netter is mezelf eens voor te stellen.

Mijn naam is Kris & ik ken het forum nog maar enkele weken omdat mijn liefde voor horloges plots weer de kop opstak.

Binnen enkele weken word ik 40 en vond het een goed idee om mezelf nog eens een mooi en tijdloos horloge cadeau te doen.

Zo’n 18 jaar geleden kocht ik mijn eerste Sinn, de 156 met ‘MILITARY’ erop.
Omdat ik toen in mijn legerdienst zat, en het niet zo op het leger had begrepen verkocht ik het horloge al na een maand maar niet nadat de opvolger reeds was aangekomen :

dezelfde maar dan zonder ‘MILITARY’.

Nog dezelfde maand werd ik verliefd op iets waar ik nog steeds wild van ben mijn ‘big mac’, de Sinn 142

Deze heeft de voorbije 15 jaar aan mijn pols gezeten, zodat de rode wijzers volledig afgebleekt zijn en zelfs de kast ipv gestraald helemaal glad is geworden.

Natuurlijk heb ik ook nog veel documentatie uit die periode, hier een klein deel :

Dan… 15 jaar later (nu dus) kreeg ik zin in een nieuw horloge & de Omega Speedmaster Professional staat al 15 jaar bovenaan het lijstje.

Maar toen ik op de site van Omega kwam werd ik echt omvergeblazen door de simpele schoonheid van de Planet Ocean.
De volgende dag direct met de vrouw mee eens gaan winkelen en ‘toevallig’ een Omega dealer tegengekomen.

Alhoewel ik dus 15 jaar verlangde naar de Speedmaster, viel ik dus meteen voor de PO.

Ondertussen (de volgende dag dus) eens met mijn broer gebeld & die zei me dat hij op Ibood een reserve horloge had gekocht voor 70€.

Eventjes wat opzoekwerk gedaan met volgend resultaat : www.vimeo.com/9276582

Lap! Ik was verkocht!

De volgende dag had ik er al eentje te pakken op Ebay voor 91.5€.
En idd, wat een mooie klok voor die prijs! (natuurlijk niet te vergelijken met de premium merken).

Hier een fotootje ervan : http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LWL3PP8S.jpg

En last but not least was mijn PO gearriveerd bij William (die ik via dit forum heb leren kennen).

En wat staat ie beeldig aan mijn pols!!

welkom hier op het forum kris, ik wens je dan ook veel lees en kijkplezier.
mooie klokken trouwens(tu)
grt arie

Welkom op dit leuke/leerzame forum.

Welkom

Leuk verhaal en mooie horloges (wel jammer van dat MILITARY :slight_smile: )

Achteraf gezien had ik natuurlijk de Military beter gehouden.

welkom

Welkom! En meteen je hele levensverhaal op forum! :slight_smile:

P.S. PO 45,5 of 42?

De kleine PO.
De grote vind ik te.

gemiste kans, je had hem hier op het forum bijna nieuw kunnen kopen

Hartelijk welkom op dit forum! :wink:
Mooi rijtje horloges, en die PO vind ik ook prachtig!

Veel plezier met je PO en op het forum gewenst! :wink:

P.S. draag je horloges altijd rechts?

Yep,

Als ik ze links draag, duwt de kroon steeds in mijn hand.

ook namens mij, Welkom!

Martin

Hoi Kris,

Prachtige keus uiteraard, een tijdloos mooi horloge. Ik heb ook bij William een PO omgehad, en heb toch de Seamaster gekozen. Dat is ook vanwege de grote hoogte van een PO, zelfs de 42mm is fors.

Qua plaat en band vond ik de PO meteen fantastich, eenvoud blijft toch het kenmerk van het ware. Je hebt gelijk, je wordt maar één keer 40…

Heel veel plezier,

Groet,

Nico.

Welkom(tu)

NicoB)-

Welkom Kris. Op mij heb je meteen al een onuitwisbare indruk gemaakt.

De twee oudere Sinns zijn prachtig en ik vind het altijd leuk om te zien dat iemand een speciale passie voor een bepaald horloge kan ontwikkelen (met je documentatie over de 142…(tu)). Ik moet je trouwens waarschuwen (of misschien beter je vrouw) dit forum kan leiden tot een oneindige stroom nieuwe aanwinsten! Je aanschaf van twee horloges in een week lijkt een indicatie te zijn dat het al aan het mis gaan is :smiley:

Welkom hier, Kris! Ik geloof dat Henrik zojuist al alles gezegd heeft wat er te zeggen valt! :smiley:
En met die twee Sinns werp je mij in ieder geval helemaal tegen de vlakte! :~

Bedankt voor de warme welkom allemaal.

Om het verhaal af te maken heb ik zonet mijn Gisoni watchwinder voor 4 uurwerken aangekregen.

Aangezien ik er steeds eentje draag is er dus nog plaats voor een.

Maar dat zal nog een tijdje zo blijven (denk ik ).

groetjes

Kris

Welkom :)-D

Welkom, prachtige horloge’s!