Daarstraks heb ik dit forum eventjes gebruikt als Kapazaa/marktplaats…en dacht dat het eigenlijk veel netter is mezelf eens voor te stellen.
Mijn naam is Kris & ik ken het forum nog maar enkele weken omdat mijn liefde voor horloges plots weer de kop opstak.
Binnen enkele weken word ik 40 en vond het een goed idee om mezelf nog eens een mooi en tijdloos horloge cadeau te doen.
Zo’n 18 jaar geleden kocht ik mijn eerste Sinn, de 156 met ‘MILITARY’ erop.
Omdat ik toen in mijn legerdienst zat, en het niet zo op het leger had begrepen verkocht ik het horloge al na een maand maar niet nadat de opvolger reeds was aangekomen :

dezelfde maar dan zonder ‘MILITARY’.
Nog dezelfde maand werd ik verliefd op iets waar ik nog steeds wild van ben mijn ‘big mac’, de Sinn 142

Deze heeft de voorbije 15 jaar aan mijn pols gezeten, zodat de rode wijzers volledig afgebleekt zijn en zelfs de kast ipv gestraald helemaal glad is geworden.
Natuurlijk heb ik ook nog veel documentatie uit die periode, hier een klein deel :

Dan… 15 jaar later (nu dus) kreeg ik zin in een nieuw horloge & de Omega Speedmaster Professional staat al 15 jaar bovenaan het lijstje.
Maar toen ik op de site van Omega kwam werd ik echt omvergeblazen door de simpele schoonheid van de Planet Ocean.
De volgende dag direct met de vrouw mee eens gaan winkelen en ‘toevallig’ een Omega dealer tegengekomen.
Alhoewel ik dus 15 jaar verlangde naar de Speedmaster, viel ik dus meteen voor de PO.
Ondertussen (de volgende dag dus) eens met mijn broer gebeld & die zei me dat hij op Ibood een reserve horloge had gekocht voor 70€.
Eventjes wat opzoekwerk gedaan met volgend resultaat : www.vimeo.com/9276582
Lap! Ik was verkocht!
De volgende dag had ik er al eentje te pakken op Ebay voor 91.5€.
En idd, wat een mooie klok voor die prijs! (natuurlijk niet te vergelijken met de premium merken).
Hier een fotootje ervan : http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LWL3PP8S.jpg
En last but not least was mijn PO gearriveerd bij William (die ik via dit forum heb leren kennen).

En wat staat ie beeldig aan mijn pols!!