Eventjes voorstellen

🫡

1 like

Dank u beiden! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Thankss! :grinning:

Welkom bij de club.

Heb ik ook bekeken inderdaad. Maar op de één of andere manier deed de Shunbun mij toch meer.

Welkom hier.

Welkom!

Welkom :+1:

Welkom!

Welkom hier.

Op papier is het m’n favoriete merk omdat ze alle technologie tot in het maniakale beheersen en ontwikkelen, maar in het dagelijkse leven? Nee.

Grand Seiko is één van de top drie quartz uurwerk producenten, waarbij Citizen toch echt op nummer één staat in de wereld. Maar ze maken met het nieuwe 9SA5 toch ook één van de strafste massa-geproduceerde automaten die er zijn, compleet met nieuw escapement, Breguet overcoil met vrije balansveer… Ik vind het geweldig, om over Spring Drive maar te zwijgen.

Twee van m’n horloges zijn dan ook Grand Seiko’s, maar op het eind van de rit draag ik alles wat ik in de doos heb liggen graag. Neem nu m’n Yema Superman. Ik vind dat een übercool horloge, het straalt een zeker je ne sais quoi uit. Ik draag het veel. Robuuste horloges zoals m’n Baltic, Serica en Smiths mogen zich ook in veel polstijd verheugen, dus misschien zou je voorzichtigjes concluderen dat je uit een horloge van zo’n slordige 500 a 1500 ballen minstens zoveel plezier haalt dan uit een horloge uit een hogere prijsklasse. Althans, ik wel.

Laat je niet gek maken, zou ik zeggen.

Kuch, kuch, The Citizen, kuch kuch.

Ik heb de bovenstaande Citizen weg gedaan voor een King Seiko. Maar ergens heb ik spijt van de verkoop, ofschoon ik de King Seiko erg waardeer. Ik had ze graag naast elkaar op een rijtje hebben liggen:

Helaas, drie Japanse horloges met lichte plaat is wat veel van het goede.

Evengoed, The Citizen Chronomaster meet zich zeker met de 9F. Prima uurwerk hoor, de 9F. Zeker de 85 met onafhankelijk stelbare uurwijzer:

Maar The Citizen’s Eco Drive HAQ rent cirkeltjes om dat uurwerk:

• 5 Seconden per jaar afwijking
  • Perpetual calendar
  • Onafhankelijk stelbare uurwijzer

Ik zou een simpele Citizen niet van tafel vegen, ook geen quartzje.

1 like

Welkom hier. Ik deel een hoop van je favorieten zie ik. Benieuwd naar wat er komen gaat in de toekomst!

Welkom en veel 'lees’plezier hier…

Welkom.

Van harte welkom op ons mooie forum

WELKOM… :wave:t3:

Van harte welkom!